Az európaiak és a koreaiak visszaszorulóban vannak. Az IFA-n a kínai cégek mutatták meg, kik uralják az innovációt és a befektetéseket.
Az elmúlt években már úgy jöttünk el Berlinből, hogy egyre inkább a kínai cégek viszik a hátukon a kiállítást, miközben a hagyományos márkák lassan kiszorulnak a legfontosabb bemutatóterekből. Az idei év azonban még így is sokkoló volt: a kínaiak gyakorlatilag letarolták az egész eseményt, míg a korábban nagyon aktív koreai vállalatok sokkal visszafogottabban jelentek meg. Lehet azzal érvelni, hogy a kiállításon való részvétel nem döntő, mi viszont úgy gondoljuk, hogy az IFA mindig is egyfajta tükörképe volt annak, ami az európai piacon történik. És ebből a szempontból az idei kép Európának nem túl hízelgő…
Akár spórolásból nem jönnek már a nyugati cégek, akár csak kisebb standokat bérelnek, a hatalmas kiállítási területeket most szinte teljes egészében kínai gyártók töltötték meg. Kezdetben főként az olyan óriások, mint a Haier, a Hisense vagy a Midea uralták a terepet, idén viszont egy újabb hullám is megjelent, élén a Dreame-vel. Ez a cég, amelyről pár éve még alig hallott valaki, ma már nagygépeket, személyi ápolási eszközöket, robotfűnyírókat és sok mást is kiállított. A robotporszívók szegmensét rövid idő alatt gyakorlatilag teljesen átvették a kínaiak – technológiai fölényük itt szinte behozhatatlan. Ráadásul a nyugati márkák szinte mind kínai beszállítóktól veszik a robotokat, akik a legújabb fejlesztéseiket már nem is adják tovább, hanem megtartják maguknak, így a szakadék csak tovább nő. A Dreame mára villámgyorsan az innováció egyik vezető szereplőjévé vált, és elképesztő tempóban bővíti portfólióját, miközben komoly összegeket fektet marketingbe és fejlesztésbe.
Természetesen nem csak a Dreame-ről van szó. Elég megnézni, mit mutattak be a nagy hármas, a Haier, a Hisense és a Midea. Európai oldalon egyedül a Miele az, amely szerintünk tényleg tartja a tempót. Más gyártóknál persze akadtak érdekes újdonságok, de messze nem olyan súlyúak és mennyiségűek, mint a kínaiaknál. Sőt, náluk az volt a gondunk, hogy egyszerűen nem tudtuk, hova menjünk előbb, annyi volt az innováció és a friss technológia.
A piacot alapvető változások várják
Az idei IFA egy másik nyilvánvaló trendet is megerősített: a koreaiak visszaszorulását a kínaiak javára. Európai cégek sokáig még tartották velük a lépést, de már 2010-től látszott, hogy egyre nehezebb. A mosás és a hűtés piacán erősen megjelentek, a szórakoztatóelektronikában pedig a televíziók szegmensében kiszorították a japánokat. A mostani helyzet kicsit deja vu. Amit 15 éve a koreaiak műveltek az európaiakkal és a japánokkal, most a kínaiak teszik meg velük. És úgy tűnik, ez elkerülhetetlen. Az IFA-n teljesen egyértelmű volt, hogy a tömegek, akik pár éve még az LG és a Samsung standjain tolongtak, ma már a Hisense, a TCL, a Haier, vagy a Dreame pavilonjait árasztják el. És ez nem egyszeri anomália, hanem egy több éve tartó folyamat végső megerősítése: azok a cégek, amelyek nemrég még csúcsra értek, most elkezdtek lejtmenetbe kerülni.
Ha ehhez hozzávesszük a kínai tőke belépését a MediaMarktba, a gyártók folyamatos felvásárlását és konszolidációját, sőt a kérdőjeleket, amelyek már a nagy európai szereplők jövője fölött is ott lebegnek, az idei IFA sokaknak hidegzuhany volt. Több vezető menedzser is nyíltan elmondta: a helyzet kőkemény realitás.
Az egyetlen kapaszkodó a nyugati cégeknek talán az, hogy a prezentációs stílusban még látszik különbség. A kínaiak szinte bármit bemutatnak, működjön vagy sem, csak hogy felhívják magukra a figyelmet. Európai és amerikai gyártók félkész prototípusokat sosem állítanának ki. Az viszont biztos, hogy a kínaiak így is elérték a céljukat: minden szem rájuk szegeződött.
Aeg-Electrolux
Az Electrolux Csoport standján természetesen a német AEG kapta a főszerepet, noha maga az Electrolux márka csak nemrégiben jelent meg a német piacon. A reflektorfény egyértelműen az AEG újdonságaira irányult.
A legnagyobb figyelmet az új pizzasütő kapta, amely akár 340 °C-ra is felmelegszik. Hasonló modelleket már más gyártók is kínálnak, az AEG azonban gyorsabb felfűtést ígér, és nem a klasszikus pizzakövet használja, hanem egy vastag fémlemezt, amely a gyártó szerint intenzívebben adja át a hőt a tésztának. A sütő minőségét a rangos olasz Scuola Italiana Pizzaioli intézet is elismerte.
A legnagyobb újdonságot azonban az új generációs mosogatógépek bemutatása jelentette, amelyek mindössze 35 dB(A) zajszinten működnek. Ez jelentős előrelépés, hiszen a jelenlegi legcsendesebb modellek 38 dB(A)-n állnak, márpedig a 3 dB különbséget az emberi fül körülbelül kétszeres zajként érzékeli. Az új készülékek modern felszereltséget és átgondolt belső kialakítást kínálnak, még speciális tartó is van a söröspoharaknak. Elérhetők lesznek úgynevezett XXL modellek is, amelyek belső terét 5 centiméterrel növelték anélkül, hogy a külső méretek változtak volna, így akár extra nagy tányérok, magas poharak vagy karaffák is elférnek bennük. Energiahatékonyságban a legjobb változatok 10%-kal is túlteljesítik az A energiaosztály követelményeit.
A harmadik fontos újdonság az indukciós főzőlapok kínálatának látványos bővülése volt, immár a matt felületű SaphirMatt kivitelben. Az AEG a kerámiát két gyártótól. az EuroKera és a Schott Ceran cégtől szerzi be, és az utóbbi felületét a kedvezőbb árú modellekhez használja, ahogy azt a standnál elmondták.
Bosch és Siemens
A BSH két vezető márkája, a Bosch és a Siemens idén is széles termékkínálattal jelentkezett, bár az előző évekhez képest kevesebb igazi újdonságot mutattak be. A Siemens standján a legnagyobb figyelmet a mindössze 14 centiméter magas, beépíthető gőzfiók kapta, amely a 45 cm magas kompakt készülékek alá építhető, a megszokott melegítőfiók helyére. Hasonló megoldást azonban a Miele is bemutatott, így egyik gyártó sem mondhatja el, hogy kizárólagos
lenne ezen a területen.
A Siemensnél szintén érdekes volt az új, matt fekete kivitelű Matt Edition sorozat, amely a beépíthető sütőktől és főzőlapoktól kezdve a kávéfőzőkön át egészen a páraelszívókig kínál egységes, elegáns megjelenést.
A Bosch részlegen a legnagyobb újdonságokat a robotporszívók jelentették, amelyek különböző felszereltségi szintekkel és technológiai megoldásokkal érkeztek. A legérdekesebb bemutatott modell egy prototípus volt, amelynek karbantartó állomását a konyhapult alá rejtették, a projektet az Ecovacs-al közösen fejlesztették. Hasonló koncepciót az LG is megmutatott az idei kiállításon.
Cecotec
A spanyol Cecotec az utóbbi években főleg arról vált ismertté, hogy elérhető áron kínál olyan gépeket, amelyek képességeikben sokszor a drágább riválisokat idézik. Az IFA-n a fő attrakciójuk a Mambo konyhai robotgép volt, amelyhez a „Chef Crown” nevű kiegészítő található a tetején, ebbe csak be kell rakni az alapanyagokat, a gép pedig automatikusan adagolja és a recept alapján végig csinálja a folyamatot. Egy gombnyomással komplett fogásokat készít, miközben több tucat funkció áll rendelkezésre.
A konyhai gépek mellett a Cecotec egyre erősebben van jelen a hajápolásban is, tőlük megszokott szettekkel a hajvasalástól a szárításon át a formázásig.
Dreame
A kínai robotporszívó-gyártó idén az IFA-n nagy meglepetést okozott azzal, hogy a megszokott kiállítói felület helyett egy teljes csarnokot foglalt el kizárólag magának. Bár nem a legnagyobb standról volt szó, ezzel egyértelműen jelezte, hogy immár a vásár kulcsszereplői közé tartozik. Berlinbe a legújabb robotikai fejlesztéseit hozta el, köztük a Cyber10 Ultra modellt, amely integrált robotkar segítségével például fel tudja tenni a résszívó fejet, és így olyan helyeket is kitakarít, ahová maga a robot nem férne be. Bár ez hatalmas előrelépés az autonóm működésben, a legnagyobb szenzációt mégsem ez jelentette, hanem az a kiegészítő, amely a robotot képes lépcsőkön mozgatni, emeletek között. Hasonló megoldást mutatott be az Eufy és a MOVA is, mindhárom gyártó eltérő megközelítéssel. A robotporszívók fő kategóriáján túl a Dreame idén azzal is feltűnést keltett, hogy számos új termékcsoportban jelent meg, a nagygépektől kezdve a személyi ápolási készülékeken át egészen a robotfűnyírókig és a padlótisztítókig. Az újdonságokat alaposan szemügyre véve elmondhatj
Haier-Candy
A Haier már évek óta az IFA egyik legnagyobb kiállítója, amely mára több mint 3000 négyzetméteres standdal van jelen. A gyártó idén is rengeteg újdonságot hozott, különösen a mosás–szárítás kategóriában. Az új X11 Plus modellek nagy színes LCD-kijelzőt kaptak, valamint az AI Washing Memory rendszert, amely a felhasználói szokások alapján ajánl mosási programokat.
Az X11 sorozat része az a hőszivattyús mosó-szárítógép is, amely A –10% energiaosztályt ért el.
A közeljövőben piacra kerül a Couture Care 11 Center, amely a mosógépet és a szárítót egyetlen készülékben egyesíti, hasonló megoldással először az LG jelentkezett. A Haier változata 10 kg mosási és 8 kg szárítási kapacitást kínál, UV-sterilizálással kiegészítve, amely a baktériumok és vírusok 99,99%-át semlegesíti.
A standon prototípusokat is láthattunk a következő generációs gépekből, amelyek már kamerával és szenzorokkal figyelik a dob tartalmát, hogy a lehető legkíméletesebb gondoskodást nyújtsák a ruháknak. A hűtőszekrényeknél különlegesnek számított a Nutri Bank fiók, amely mágneses mező segítségével akadályozza meg a jégkristályok képződését, így a hús akár 60 napig frissen tartható –3 °C-on, anélkül hogy lefagyna.
A Candy standján a legnagyobb figyelmet a háromdobos Multi Wash mosógép kapta. A fődob 10,5 kg kapacitású, a két kisebb dob pedig külön-külön 1-1 kg-ot bír el, így teljesen elkülönítve moshatók például a babaruhák. A vízellátás is külön rendszerű, így akár egyszerre is lehet többféle mosást futtatni. Az energiatakarékosságra is ügyeltek, a modell A –20% besorolású. Egy prototípus változat már a kisebb dobok szárító funkcióját is tartalmazta.
Hama
A Hama, amelyet leginkább tartozékairól ismerünk, idén egy igazán különleges újdonsággal hívta fel magára a figyelmet. A Passion Clarity AI fejhallgató, mesterséges intelligencia segítségével a felhasználói szokásokhoz igazítja a hangzást, és olyan extrákat kínál, mint a valós idejű fordítás vagy a beépített chat funkció. Másik újdonságuk a hamarosan érkező Ring One okosgyűrű. A rozsdamentes acélból készült modell fekete vagy ezüstszínben lesz kapható, és akár hat napig is bírja egyetlen töltéssel. A gyűrű folyamatosan méri a pulzust, a testhőmérsékletet és az alvást, sőt futást és úszást is képes követni, mivel 5 ATM nyomásig vízálló.
Emellett a Hama egy újgenerációs távirányítót is bemutatott, amely beépített napelemmel működik. Ez a panel azonban nemcsak a napfényt hasznosítja, hanem a beltéri világításból, akár egy LED-lámpából érkező fényt is képes energiává alakítani. Így a távirányító gyakorlatilag folyamatosan töltődik a mindennapi használat közben, és nincs szükség az elemek cseréjére.
Hisense-Gorenje
A második kínai óriás, a Hisense nem a háztartási gépes csarnokban állította ki újdonságait, ami érthető is, hiszen a cég életében a szórakoztatóelektronika legalább akkora szerepet játszik. A háztartási készülékeknél mi a Gorenje standján kezdtük a körsétát, ahol a reflektorfény a SimpliCare mosó- és szárítógépek új generációjára irányult. A G400, G600 és G800 sorozat legfelsőbb modelljei színes kijelzőt és automata adagolást kaptak, míg az egyszerűbb változatok átdolgozott mosószer-adagoló fiókkal érkeznek, amelyet aktív öblítés tart mindig tisztán. A szárítóknál még több volt az újdonság. Képesek alacsony, mindössze 38 °C-os hőmérsékleten is működni, így kifejezetten kíméletesek a ruhákhoz, ráadásul pontosabban mérik a maradék nedvességet vastagabb anyagoknál, például párnáknál vagy kabátoknál.
A főzőlapoknál a Gorenje új, matt felületű indukciós modelleket mutatott be előre beállított programokkal, a standon pedig ezekhez stílusban passzoló készülékeket is láttunk.
A Hisense egyik nagy dobása egy dupla lézeres projektor, amely két forrás képét illeszti össze, így akár 250 colos vászonméretig is képes éles és részletgazdag képet vetíteni.
Szintén figyelemre méltó volt az új RGB MiniLED televízió, ahol minden LED-egység három különböző színből áll, a színfilteres megoldással pedig még pontosabb megjelenítést érnek el. Ennek köszönhetően nemcsak a képminőség javul, hanem kevesebb a kékfény-kibocsátás és az energiafogyasztás is.
Háztartási gépek terén újdonságuk az 5i sorozat volt, élén egy 12/8 kilós mosó-szárítógéppel, amely hőszivattyúval működik, és a címkén „AAAA” minősítést kapott. A cégnek azonban továbbra is a hűtők jelentik a fő fókuszt. Berlinben hatalmas, 21 colos kijelzővel szerelt modelleket is bemutattak, amelyek a teljes okosotthon vezérlésére alkalmasak, de a letisztultabb, sötét rozsdamentes acélból készült hűtők sem maradtak el.
Laifen
A fiatal, dinamikusan növekvő márka pár év alatt vált ismertté a szépségápolási és háztartási kisgépek piacán. Innovatív formatervezésével és erőteljes, mégis felhasználóbarát megoldásaival gyorsan felkeltette a nemzetközi figyelmet. Nem véletlen, hogy T1 Pro borotvájuk nagy sikert aratott az egyszerű, vékony kialakításával, amit kifejezetten könnyű kézben tartani,
míg P3 Pro borotvájuk sportautók által ihletett, átlátszó ablakkal és matt felülettel hívta fel magára a figyelmet.
A Swift hajszárítójuknál viszont a teljesítmény volt a nagy dobás, a bemutatóban pillanatok alatt szárította meg a hajtincseket, miközben a gyártó azt is kiemelte, hogy iontechnológiával óvja a hajat a kócosodástól és a hőkárosodástól. A Wave Special elektromos fogkefe szintén érdekes volt. Rezgőfejes megoldásával kíméletes, mégis alapos tisztítást ígér, a letisztult, matt, illetve rozsdamentes acél felülete pedig első ránézésre is prémium hatást keltett. Továbbá újdonságként repülő üzemmóddal is rendelkezik a fogkefe, így tökéletes útitárs lehet repülőgépen is.
LG
Az LG idei kiállítása erősen a háztartási gépekre fókuszált. A legnagyobb figyelmet két új robotporszívó kapta: az egyik a Bosch/Ecovacs koncepciójához hasonlóan egy teljesen a konyhapultba integrált karbantartó állomással működik, ahová a robot egyszerűen beáll. A másik megoldás különálló dokkolót használ, ám olyan diszkrét kivitelben, hogy első ránézésre inkább egy kisebb szekrénynek vagy éjjeliszekrénynek tűnik.
A mosógépek új generációja is bemutatkozott. A felsőbb kategóriás modellek forgó programválasztójába épített kijelzőt kaptak, az intelligens vezérlés pedig a lehető legkímélőbb textilápolásra törekszik. Az LG emellett azt is megoldotta, hogy a dob mozgásának módosításával csökkenthető a mikró műanyagok keletkezése, külön szűrő használata nélkül.
A hűtéstechnika terén az LG egy olyan kombinált modellt jelentett be, amelynek fogyasztása 40%-kal alacsonyabb, mint amit az A energiaosztály előír, így éves szinten körülbelül 70 kWh-ra tehető. Az új hűtők ráadásul teljesen beépíthetők a bútorok közé a különleges pántmegoldásnak köszönhetően, az ajtókat pedig akár 110 fokig ki lehet nyitni. A felsőbb kategóriás típusoknál olyan extrák is elérhetők lesznek, mint például a szagtalanító szűrővel ellátott fiók.
Végül egy piacszintű bejelentés is érkezett. Az LG belép a beépíthető készülékek szegmensébe, ami jelentős bővülést jelent a márka kínálatában.
Liebherr
Ahogy az lenni szokott, az egyetlen, kizárólag hűtéstechnikai megoldásokra specializálódott gyártó, a Liebherr idén is számos újdonságot hozott Berlinbe. A legfontosabbak közé tartozott a CBNbsa20 575i kombinált hűtőszekrény, amely éves szinten mindössze 92 kWh fogyasztással működik, miközben a zajszintje csupán 29 dB(A). A készülék teljesen fagymentes rendszerrel és két BioFresh fiókkal érkezik.
Nagy hangsúlyt kapott a MyStyle program is, amely lehetővé teszi a hűtők külső megjelenésének és részben belső kialakításának teljes személyre szabását. Ez a szolgáltatás jelenleg Ausztriában érhető el a Liebherr weboldalán, de a magyar vásárlók is megrendelhetik rajta keresztül.
A színek is előtérbe kerültek. A gyártó a hagyományostól eltérő, új árnyalatokkal kísérletezik, bár a végleges választék nem feltétlenül egyezik majd meg azzal, amit az IFA-n kiállított.
A beépíthető hűtők között figyelemre méltó újdonság volt a pult alá építhető, átlátszó ajtós hűtő, amely jól párosítható például egy borhűtővel. Emellett bemutattak teljesen integrált, különálló hűtőfiókokat, valamint kültéri konyhákhoz szánt beépíthető modelleket is.
Midea
A Midea a világ egyik legnagyobb háztartásigép-gyártója, amely folyamatosan új kategóriákban és innovációkban terjeszkedik. Az idei IFA-n különlegesség volt, hogy a frissen felvásárolt Teka is bemutatkozott a standján, első ízben a berlini kiállításon. A Midea név alatt több fontos bejelentés is elhangzott. Az egyik legizgalmasabb a multifunkciós vízcsap-rendszer volt, amely speciális dobozokkal gondoskodik a víz szűréséről, mineralizálásáról vagy éppen szénsavval dúsításáról, sőt, még lúgos víz is választható. A konyhai nagygépek között a Midea a több más márkánál is látott trendhez csatlakozva bemutatott egy kamerával felszerelt hűtőt, amely segít átlátni a készülék tartalmát. Szintén figyelemre méltó volt a mikrohullámú sütőt, sütőt és airfryert egyesítő készülék, amelyben a különböző módok kombinálhatók is.
Érdekes újdonság volt egy beépíthető, első pillantásra kávéfőzőnek tűnő készülék, amely valójában a víz különféle hőmérsékletű változatait biztosítja, forró, meleg, langyos, normál vagy épp hideg formában, sőt jeget is képes adagolni.
Miele
A több mint 120 éve alapított német prémium márka azon kevés európai gyártó közé tartozik, amely valóban tartja a tempót a kínai márkák erőteljes előretörésével. A német prémium márka idén számos újdonságot hozott Berlinbe, amelyekkel egy új korszakot szeretne indítani a főzésben. Nagy figyelmet kapott a vadonatúj KM 8000 főzőlap sorozat, amelynek teljes felületes indukciós megoldásával akár hat edényt is bárhová letehetünk, a főzőlap automatikusan felismeri őket és követi a mozdulatokat. Továbbá az intelligens M Sense rendszer gondoskodik róla, hogy semmi ne égjen oda és semmi ne fusson ki, így a főzés jóval nyugodtabb élményt kínál, és akár magára is hagyható az étel.
A konyhai részlegen egy új, munkalapból kiemelkedő páraelszívót is láttunk, ami egyszerre praktikus és kifejezetten látványos, hiszen világítással is hangulatot teremt. A Miele ezek mellett bemutatta gőz fiókját, amelyhez hasonlót a Siemensnél láttunk. A 14 cm magas gőzfiók kis helyen is rugalmasan beépíthető és szuvidálásra is alkalmas. A DualSteam technológiának és a több mint száz automatikus programnak köszönhetően sokoldalúan és egészségtudatosan használható.
Mova
A Mova, mint önálló márka még újdonság a piacon, korábban a Dreame másodmárkájaként működött, ám időközben különvált. Bár sok találgatás kering arról, pontosan mi történt a Dreame és a MOVA között, hiteles információt eddig nem sikerült megerősíteni. A standon a korábban említett lépcsőmászó kiegészítő mellett bemutatták az új Mobius 60 robotporszívót is, amelynek karbantartó állomása nemcsak tisztítja a felmosókat, hanem automatikusan cseréli is azokat a padlótípusnak megfelelően. A modell akár 8 centiméter magas akadályt is képes átlépni, szívóereje pedig eléri a 30 000 Pa-t. A MOVA Berlinben a robotporszívók mellett más kategóriákban is megjelent, többek között személyi ápolási termékekkel és kávéfőzőkkel. Egyértelmű, hogy a márka nem kíván egyetlen szegmensnél megállni, hanem sokkal szélesebb ambíciókkal lép piacra.
Samsung
A koreai óriás idei standján a hangsúly az energiatakarékosságon és a mesterséges intelligencián volt. Bemutatták az új Bespoke AI mosógépet, amelynek energiafogyasztása 65%-kal alacsonyabb a jelenlegi legjobb, A energiaosztály határértékénél. Az AI Wash+ funkciót is továbbfejlesztették, immár olyan anyagokat is felismer, mint a farmer vagy az outdoor ruházat, és ehhez igazítja a teljes mosási programot.
A másik fő újdonság a Bespoke AI Laundry Combo második generációja volt, amelyről már tavaly is szó esett. A kombinált mosó-szárítógép most azonos külső méret mellett nagyobb, akár 18 kilós kapacitást kínál, és egy praktikus Auto Open Door+ funkcióval is bővült. Ez a ciklus végén automatikusan résnyire nyitja az ajtót, csökkentve a nedvességet és megelőzve a kellemetlen szagok kialakulását.
A Samsung ezek mellett bemutatta új Micro RGB technológiás tv-jét, amely hatalmas újdonságot jelent kijelzők terén.
Sharp
A több mint 110 éves múltra visszatekintő Sharp a kezdetektől az innováció élvonalában áll, alapítójának szellemiségét követve: olyan termékeket alkotni, amelyeket mások is szeretnének utánozni. A japán gyártó az IFA 2025-ön a légtisztítók új generációját állította középpontba. A kisebb modellek nemcsak hatékonyak, hanem stílusos kiegészítői is lehetnek a lakótérnek, dekoratív kialakításukkal harmonikusan illeszkednek a modern otthonokba. A nagy teljesítményű készülékek ezzel szemben már közel klinikai higiéniai szintet biztosítanak, így akár nagyobb terekben is kiemelkedő hatékonysággal képesek megszűrni a levegőt.
TCL
A TCL a világ egyik legnagyobb tévégyártójaként idén is a kijelzőkre helyezte a hangsúlyt. Kiemelten a QD-Mini LED technológia került előtérbe, amely az idei fejlesztéseivel már olyan mélyfekete szín előállítására képes, amely több, mint versenyképes az OLED fekete színmegjelenítésével. Ráadásul mindez nemcsak kisebb méretekben, hanem óriási, 98 hüvelykes képátlóval is elérhető. A Bang & Olufsen hangrendszer gazdaghangzással tölti meg a teret, nincs szükség külön hangszórókra.
A tévék mellett a TCL az „Innovations On-the-Go” zónában a hordozható készülékekre is nagy hangsúlyt fektetett. Itt mutatták be például az NXTPAPER 60 Ultra okostelefont, amelynek különlegessége a szemkímélő kijelző. Természetes hatású, tükröződésmentes, és egész nap kényelmesen használható.
A TCL idén az audiotechnológia területén is előrelépett. Az új Z100 vezeték nélküli hangszóró a Dolby-val közösen fejlesztett modell elsőként támogatja a Dolby Atmos FlexConnect megoldást, amely intelligensen igazítja a hangzást a szoba adottságaihoz és a hangszórók elhelyezéséhez, ezáltal szabadon elhelyezhető a szobában és automatikusan a térhez igazítja a hangzást.
Thomson
A megújult Thomson eddig elsősorban a szórakoztatóelektronikára, főként a televíziókra koncentrált, és a 2025-ös IFA-n ezen a téren is látványosan jelen volt. Bemutatták többek között a 43 colos MiniLED kamerás televíziót beépített GO TV-vel, valamint Thomson Gaming Smart Monitort is. Emellett viszont megjelentek az első kisgépes próbálkozások is, közülük is a legfeltűnőbb egy színes érintőkijelzős kenyérpirító volt, amelynek kijelzője akkora, mint egy okostelefoné. Nemcsak a pékáru típusát lehet rajta kiválasztani, hanem részletes beállításokat is elmenthetünk különböző felhasználói profilokhoz.
Ulike
Az idei IFA-n először kapott helyet a Beauty Hub, amelyet a szépségtechnológiára specializálódott Ulike szponzorált. Itt a látogatók személyes tanácsadás mellett próbálhatták ki a márka legújabb fejlesztéseit, többek között az Air 10 IPL készüléket és a ReGlow LED maszkot. Az Ulike Air 10 a szőrtelenítők új generációját képviseli: gyors, kényelmes és közel fájdalommentes otthoni használatra készült. A gyártó ígérete szerint rövid idő alatt látható eredményt hoz, és a teljes test kezelése is mindössze pár percet vesz igénybe, mindezt úgy, hogy a készülék érzékeny bőrön is kíméletesen működik. A másik újdonság, a ReGlow LED maszk, a márka első otthoni bőrápoló maszkja, amely 272 apró LED fényforrással dolgozik. A cél a feszesebb, ragyogóbb arcbőr, amely a rendszeres használatnak köszönhetően néhány hét alatt látványosan simábbá válhat. 360°-os tükörtechnológiája gondoskodik róla, hogy az arc minden területe egyformán fényt kapjon, így biztosítva az egyenletes hatást.