Az Electrolux nyereséggel zárta a harmadik negyedévet, méghozzá úgy, hogy az évek óta veszteséges észak-amerikai üzletága is profitot termelt. A vállalat eredményeit a hatékonyságnövelés, a költségcsökkentés és a prémium termékek iránti növekvő kereslet húzta fel. A cég adózott eredménye 192 millió svéd korona (20,4 millió dollár) lett, ami 0,71 korona részvényenkénti nyereséget jelent. Ezzel szemben az előző év hasonló időszakában 235 millió koronás veszteséget mértek. Az üzemi eredmény is látványosan nőtt, elérve a 890 millió koronát, ami közel háromszorosa a tavalyi 349 milliós adatnak, és meghaladta a menedzsment által előzetesen várt 875 millió koronát is. Örömteli tény, hogy az észak-amerikai részleg, amely az elmúlt években folyamatosan veszteséges volt, most végre termelt profitot. Az idei harmadik negyedévben 25 millió korona nyereséget ért el, míg tavaly ilyenkor még 249 millió koronás veszteséget könyvelt el. A vállalat szerint az amerikai piacon tapasztalható javulást elsősorban az árstratégia újratervezése, a termékportfólió optimalizálása, valamint a gyártási hatékonyság növelése hozta meg.
Új trend az európai mosási szokásokban
Az Electrolux nemrég végzett kutatásából – az immár ötödik éve publikált „Igazság a ruhaápolásról” – kiderült, hogy Európa-szerte egyre gyakoribb a...