Karácsony a vírus árnyékában

2020. december 10.
karácsony_virus

Az Árukereső.hu és a GKI Digital immár 6. éve készít közös karácsonyi kutatást, amely az ünnepi időszakra való felkészülésről, az ajándékvásárlási tervekről kérdezi meg az internetező felnőtt lakosságot. A járvány egyik legnyilvánvalóbb hatásaként 2020-ban kevesebb embernek tervezünk ajándékot adni karácsony alkalmából. A tágabb rokonság, ismerősök, munkatársak esetében az ajándékozás elmaradását a földrajzi távolsággal és a járvány második hullámával indokolták, mivel nem biztosak abban, hogy az ünnepek során személyesen is tudnak majd találkozni. Emiatt, míg tavaly átlagosan 8 ember részére készültünk kisebb-nagyobb meglepetéssel, idén csupán a legszűkebb családra és a közeli barátokra, vagyis 5-6 főre korlátozódik ez a lista. Bár kevesebb szerettünknek készülünk ajándékkal, ez nem jár együtt azzal, hogy kevesebbet is költünk ajándékokra: idén átlagosan 52 300 Ft az ajándékokra szánt keret, ami az előző évi adatokhoz képest 8%-os emelkedést jelent. Ezzel – figyelembe véve az ajándékozottak körének szűkülését – az egy ajándékra szánható költés jelentősen megnőtt, elérve akár a 9500 forintot is. Mindemellett azok, akik saját bevallásuk szerint idén kevesebbet költenek majd ajándékra, főleg a járványhelyzet miatti megfontoltabb, takarékosabb életvitel (38%), vagy esetleg konkrét anyagi nehézségek (37%) miatt kényszerülnek erre.

További híreink

Mégsem lesz Amazon-iRobot üzlet

Mégsem lesz Amazon-iRobot üzlet

Az Amazon és iRobot január végén jelentette be, hogy elállnak a korábban bejelentett felvásárlási megállapodásuktól és így az akvizícióra nem kerül...

Megújult a Philco weboldala

Megújult a Philco weboldala

Tavaly év végén kapott új külsőt a Philco magyar weboldala, amely némi strukturális átalakuláson is keresztülment. Az új oldal modern, letisztult, a...

Hisense az autóiparban is

Hisense az autóiparban is

A Hisense az autóiparban is nagyot lépett előre az elmúlt időszakban. A cég első, járművekbe épített kivetítőrendszerében mutatta be a legkorszerűbb...

Már 20 éves

Már 20 éves

Három Harvard-i diák projektjeként 2004. február 4-én indult a Facebook. A közösségi felületnek jelenleg több mint 2 milliárd aktív felhasználója...

Megérkezett

Megérkezett

Január végétől Magyarországon is kapható a Galaxy S24 széria. A Galaxy AI forradalmi és praktikus AI-alapú funkciókkal alakítja át a kommunikáció,...

További rovatainkból:

Share This