Az előzetes eredmények szerint az Alza csoport tavaly 1,4 milliárd eurós nettó forgalmat ért el.
A webshop az elmúlt tíz év legnagyobb mértékű növekedését érte el tavaly, éves szinten 28%-kal nőtt. Csaknem 5 millióra emelkedett az egyedi vásárlók száma, akik 15,8 millió megrendelést adtak le a webshopban.
Ügyfeleink ebben a nehéz időszakban is bíztak bennünk, ezt bizonyítja, az egyes piacainkon elért növekedés. Magyarországon 27%-kal, Csehországban 23%-kal, Szlovákiában pedig 36%-kal nőtt forgalmunk. Óriási sikereket értünk el Ausztriában és Németországban, ahol 250 és 236 százalékkal nagyobb forgalmat értünk el – mondta Tomáš Havryluk, az Alza igazgatótanácsának alelnöke.
KAPCSOLODÓ
2020-ban 15 specializált termékcsoport érte el az egymilliárdos cseh koronás forgalmi értékhatárt. A mobiltelefonok forgalma meghaladta a 150 millió eurót, közel ekkora összeget ért el a laptopok, otthoni elektronika, valamint az informatikai, illetve mobiltelefon-kiegészítők eladása.
Rekordnap volt számunkra december 14-e, amikor is több mint 11 millió eurós bevételt értünk el 119 715 megrendelés mellett. Ez másodpercenként átlagosan 1,39 megrendelést jelent – mondta Jan Sadílek, az Alza.cz marketingigazgatója
A világjárvány idején a cég nagy figyelmet fordított az önkiszolgáló AlzaBox átvevőhelyek hálózatának intenzív fejlesztésére. A webshop az utóbbi év során megháromszorozta ezek számát, hiszen a gyorsaság és egyben az átvétel biztonsága az ügyfelek legfőbb igényéivé váltak. Így az egyik legfontosabb prioritás az átvevőpontok számának bővítése volt a vállalat számára. A vásárlók a készpénz nélküli fizetési módokat részesítették előnyben, a fizetési tranzakciók csaknem 70%-a bankkártyával
Fotó:Alza.hu
történt. Az utánvéttel vagy az áru átvétele során készpénzzel történő fizetéssel szemben az online kártyás fizetések aránya 46%-ra nőtt. Az Alza Számlafinanszírozási szolgáltatásának használata pedig éves szinten több mint 440 százalékkal nőtt a beszállítók körében, köszönhetően a gyorsabb finanszírozási lehetőségnek.