ELSŐ KÉZBŐL – hűtőszekrény trendek

2021. május 07.

Rovatunkban első kézből származó információk segítségével igyekszünk feltérképezni egy-egy termékkör vonatkozásában a várható trendeket, a piac alakulásának lehetőségeit. Ennek érdekében a vásárlókkal közvetlen kapcsolatban álló kereskedőket kérdezünk meg az adott termékcsoportot érintő tapasztalataikról. A hűtőszekrények kapcsán az Alfa műszaki üzlet ügyvezetőjének, Borsi Andrásnak a véleményét kérdeztük.

első_kézből__hűtő_Borsi_András
Hűtők esetében melyek azok a termékjellemzők, amelyeket a vásárlók keresnek a készülékekben?

A készüléket használó személyek száma, bevásárlási és főzési szokásai meghatározzák a vásárolni kívánt termék méretét. Közel 32 000 lakosú városunkban jellemzően a kombinált hűtőszekrények eladási részesedése dominál. Tapasztalataim alapján nagyságrendileg 65 százalékban az alul fagyasztós, körülbelül 25 százalékban a felül fagyasztós, és hozzávetőlegesen 10 százalékban egyajtós hűtőgépkivitel kerül eladásra. A megélénkült építőipari beruházásoknak is köszönhetően jelentősen nőtt az elmúlt években a külön hűtőgép és fagyasztószekrény vásárlása. Ezek nettó űrtartalomban lényegesen több helyet biztosítanak, energiafogyasztásban pedig jelentéktelen többletigényt kívánnak. Ugyanakkor előfordul az is, hogy helyhiány miatt a vásárló kompromisszumot köt. A belső kialakítás fontos szempont a kiválasztás során. Rendszeresen visszatérő vásárlói észrevétel, hogy sajnos a mai hűtőgépek polcai nem kellően mélyek. A vásárlók egy szűk rétege pedig még nehezen fogadja el az üveg tárolópolcokat, vannak, akik még a régi huzalpolchoz ragaszkodnak. A fagyasztófiókok polcainak kialakítása, fizikai tartóssága szintén dönthet a termék kiválasztásánál.

Milyen trendek érvényesülhetnek idén a hűtőszekrények vonatkozásában?

Az utóbbi években az inox hűtők iránti kereslet nőtt, emiatt jelenleg már a fehér hűtőkkel hasonló arányban kerülnek értékesítésre ezek a modellek. Az utóbbi hónapokban pedig már a fekete színű hűtők iránt is egyre többen érdeklődnek. Mi azt tapasztaljuk, hogy míg a szín fontos tényező, addig maga a külső forma, hogy hagyományos vagy lekerekített a készülék, csak nagyon ritkán dominál a vásárlás folyamán. Az energiacímkén szereplő információkra viszont egyre nagyobb figyelem összpontosul. Mi az adatok tartalmát a vásárlókkal részletesen átbeszéljük, értelmezzük. Ez meglehetősen fontos része az értékesítésnek.

KAPCSOLÓDÓ:

Elmondjuk miért érdemes a frissen tartó rekeszre áldozni.

Frissen tartó rekesz
Melyek a legkeresettebb funkciók mosógépek esetében?

Szinte minden vásárló először a gyorsprogram felől érdeklődik. Emiatt néhány gyártónál többféle rövid program is létezik. A mosás idejének felezése, harmadolása nagyon kedvelt funkció. Nem újdonság, de annak, aki 5-10 éves gép cseréjét tervezi, érdemes megemlíteni az ún. frissen tartó funkciót is. Természetesen igény van a halk gépekre is. A mosógép kiválasztásánál sokáig fontos szempont a centrifuga hatékonysága. A szárítógépek elterjedésével visszaesett az igény az extraerős centrifugafordulatú mosógépekre. De jellemzően azok is ritkán vásárolnak 1200 f/p-nél erősebb gépet, akiknek nincs otthon szárítógép. Közhiedelem, hogy egy digitális kijelző gyakori hibaforrás lehet. Mivel többnyire az alap, belépő kategóriák készülnek kijelző nélkül, így könnyen érvelhetünk a tévhit ellen. A mosás időzítése által pedig még a konyhabútorba építhető modellek is könnyen értékesíthetők.

“Mi azt tapasztaljuk, hogy míg a szín fontos tényező, addig maga a külső forma, hogy hagyományos vagy lekerekített a készülék, csak nagyon ritkán dominál a vásárlás folyamán.”

Borsi András, ügyvezető, Alfa műszaki üzlet

Mennyire tájékozottak a vásárlók az olyan speciális funkciókat illetően, mint mondjuk a No Frost, a frissen tartó rekesz stb.?

Tapasztalataim szerint főleg a fiatalabb korosztály az, aki tájékozottabb ezen funkciókat illetően, és céltudatosan már úgy keresi a termékeket, hogy tudja, mit szeretne vásárolni. Városunkban azonban vásárlóink többsége sajnos egyáltalán nincs tisztában a speciális funkciók jelentésével, erről a kereskedőtől az üzletben kap tájékoztatást.

Az értékesítés kapcsán mi jelenti a legnagyobb kihívást ebben a szegmensben?

Ahogy szinte minden háztartási termékkör esetében, a hűtőszekrényeknél is a belépő modellek ára az elmúlt 20 évben szinte változatlan maradt. Ezért kereskedőként a jelentősen megnövekedett működési költségek miatt egyre nehezebb a talpon maradás.

Share This