Higiénia a reflektorfényben

2021. június 24.
légtisztítók

A világjárvány során az emberek zöme igyekezett mindent elkövetni annak érdekében, hogy elkerülje a fertőzést. A helyzet súlyosbodásával pedig egyre többen és egyre nagyobb figyelmet fordítottak az olyan alapvető egészségügyi követelményekre, mint például a kézmosás. Sokan pedig még többet tettek annak érdekében, hogy csökkentsék a kockázatot és fokozzák a biztonságot, ami a higiéniai szempontokat szem előtt tartó termékek keresletében is érezhetővé vált.

A tisztaság mindenek előtt

Elsősorban a tisztasághoz kapcsolódó eszközök vonatkozásában jelentkezett a fogyasztók megelőzésre törekvésének hatása. Így a porszívók, a vízszűrők és a légtisztítók iránti növekedett az érdeklődés leginkább. A vásárlói mentalitás változása emellett pedig  olyan termékkörökben is érezhető volt, amelyek rendelkeznek a higiéniához kötődő funkcionalitással. Tipikusan ilyen például a gőzfunkciós mosógép. Az ilyen termékek esetében azonban a növekedés, vagy a növekedési potenciál nem kizárólag a járványból adódik, hiszen például az említett gőzmosógép már a vírushelyzet kialakulása előtt is felfutóban volt. Bár az nagyon valószínű, hogy a funkció hasznosságának megítélésére pozitív hatást gyakorolt a pandémia. Ezenkívül az okos funkcionalitás is megemlítethető még, mivel ezek révén elérhetők lehetnek olyan szolgáltatások, amelyek segíthetnek a vásárlóknak az egészséges életvitelben. Kérdés, hogy ez a fogyasztói megközelítés mennyire lesz majd tartós és hogy a későbbiekben is megmarad-e a piacformáló hatása. Bizonyos mértékben valószínűleg igen, ugyanakkor az is látható, hogy a korlátozások feloldásával a higiénia fegyelem is visszaesett. Ez pedig azért fontos, mert ennek függvénye, hogy a piaci szereplőknek milyen mértékben érdemes erre a szempontra építkezni.

Fejlesztések és marketing

A higiénia szempontokra fokuszáló termékek, mint például a légtisztítók már a járvány előtt is léteztek. Bár van példa olyan készülékekre, amelyek kifejezetten a járvány miatt kerültek piacra, az azokban megtalálható technológia már korábban is rendelkezésre állt. Ez nem is meglepő, hiszen az egészségtudatosságra épülő termékjellemzők évek óta az innováció egyik markáns irányát jelentik. Ráadásul a járvány kirobbanása óta eltelt idő ugyan emberi léptékben elég hosszú, fejlesztések vonatkozásában azonban rövidnek tekinthető.

KAPCSOLÓDÓ:

A légtisztító piac az utóbbi években kiválóan teljesített, tavaly pedig ugrásszerű növekedésnek indult.

Vagyis új megoldások megszületésére nem is lehetett számítani.  Viszont amennyiben a gyártó számoltak a járvány elhúzódásával, akkor nem kizárt, hogy a közeljövőben megjelenhetnek teljesen új technológiák is.  Azonban elég bátor húzásnak tűnik fejlesztésekről dönteni egy olyan pillanatban, amikor még az sem látszik, hogy a piac miként reagál majd a krízisre. A kutatás fejlesztés átállításánál pedig gyorsabb és kevésbé költséges lépés a marketing újragondolása. Ez látható is. Számos piaci szereplőnél megfigyelhető, hogy a készülékek bemutatásánál a korábbinál nagyobb hangsúlyt kapnak a higiéniához kapcsolódó termékjellemzők.

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

AirFry funkció: Sütő vagy Airfryer?

AirFry funkció: Sütő vagy Airfryer?

AirFry funkció egyre több beépíthető sütőben is található már. Nem véletlen, hiszen a forró levegővel, olaj nélkül, vagy minimális mennyiségű...

Gáztűzhely, az energiaárak vesztese

Gáztűzhely, az energiaárak vesztese

Az energiaárak változása szinte biztosan hatással lesz a háztartási gépek piacára. A várhatóan csökkenő vásárlóerő következményeként feltehetően a...

Share This