gfknewron: Mesterséges intelligencia a piackutatásban

2021. október 15.

A GfK bemutatta a „gfknewron” nevű integrált, mesterséges intelligencia (MI) által támogatott szoftverplatformját, amely egyetlen interaktív forrásból nyújt útmutatást a stratégiai tervezéshez és előrejelzésekhez. Az innovatív megoldás egyesíti a piaci-, fogyasztói- és márkával kapcsolatos elemzéseket és a mesterséges intelligencia alapú előrejelzéseket.

kiskereskedelem

A gfknewron használatával a vállalatok mostantól egyetlen forrásból hozzáférhetnek a fogyasztói- és a piaci márkák adataihoz, hogy olyan kérdésekre kapjanak választ, mint például: Mit, hol és milyen áron vásároltak? Ki vásárolta és miért? Mit kell tennem a vállalkozásom fejlesztése érdekében? A mesterséges intelligencia által támogatott előrejelzések és gyakorlati útmutatások segíteni fogják a fenntartható üzleti növekedést. A GfK átalakulásában a gfknewron egy mérföldkő, amely azt a klasszikus piackutató cégből egy MI-alapú adatelemző és tanácsadó céggé formálja.

“A GfK-nál tudjuk, hogy ügyfeleinknek többre van szükségük a puszta adatoknál ahhoz, hogy a mai, feszült és gyorsan változó üzleti környezetben a legjobbak legyenek. Szükségük van arra, hogy adatokon alapuló stratégiai iránymutatást és piaci előrejelzéseket adjunk nekik.”

Peter Feld, a GfK vezérigazgatója

A Forrester elemzőcég szerint az adat-vezérelt vállalatok évente átlagosan több mint 30 százalékkal nőnek, ami több mint tízszerese az átlagosan 2,6 százalékos globális GDP-növekedésnek (2000-2020, Világbank). Az adat-vezérelt döntések meghozatalához a vállalatoknak azonnali, megbízható és pontos információkra van szükségük a piacokról és a fogyasztókról, valamint iránymutatásra a várható jövőbeli fejleményekről. A gfknewron egy hiteles forrásként, a legújabb analitikai képességeket használja a megfelelő adatok tudással való gazdagítására, hogy stratégiai döntéstámogatást, tervezést és előrejelzéseket kínáljon – mindezt egyetlen szoftverplatformon belül. Az platformban kínált modulok kombinációja jelentős előnyt biztosít a vállalatok számára a mai, kiélezett versenyben működő piacokon. Ezek a modulok a piaci adatokat tartalmazó “gfknewron Market”, a mesterséges intelligenciával támogatott elemzésekkel és előrejelzésekkel bővített “gfknewron Predict”, és a fogyasztói információkat is magában foglaló “gfknewron Consumer”.

A gfknewron dióhéjban

A döntéshozók a gfknewron MI-alapú szoftverplatform segítségével egyetlen forrásból teljes áttekintést kaphatnak üzleti teljesítményükről: az új célpiacok validálásától kezdve az ügyfelek igényei szerinti termékportfólión át a jövőbeli piaci potenciál értékeléséig. Egy cégen belül több csapat is bármikor hozzáférhet az adatokhoz, és ugyanazon adathalmaz segítségével megoldhatóak a munka-területek közötti problémák, kérdések. A kihívások korai szakaszában történő lehetőségek lemodellezése segítséget nyújt a stratégiai tervezésben. A mesterséges intelligenciával támogatott előrejelzések segítenek a gyors, megalapozott döntések meghozatalában, hogy a piaci versenytársak előtt maradhassanak.

A gfknewron Market: Mit, hol és milyen áron vásároltak?

A gfknewron Market, amely a GfK kiskereskedelmi panel adatait használja, lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy valós tranzakciós adatok segítségével nyomon kövessék termékportfóliójuk teljesítményét a piaci mozgásokhoz képest, sikeres go-to-market stratégiákat dolgozzanak ki, felismerjék a piaci változásokat, a növekedési potenciált, és ennek megfelelően reagáljanak.

„A GfK az egyetlen olyan szolgáltató a piacon, amely a műszaki fogyasztási cikkek gyártóinak ilyen integrált platformot kínál. Ráadásul ebben a felhőalapú szoftverplatformban, amelyet folyamatosan fejlesztünk és javítunk, hetente jelennek meg új funkciók. Tervezzük még további modulok, valamint további piaci adatok bevonását is a jövőben.”

Sean O’Neill, a GfK termékigazgatója

A gfknewron Consumer: Ki, hol és miért vásárolt?

A gfknewron Consumer a GfK Consumer Insight Engine (CIE) továbbfejlesztése. Segít a célcsoportok részletes elemzésében olyan kérdések megválaszolásával, mint például: Ki, milyen csatornákon keresztül milyen termékeket vásárol? Milyen más márkák vonzóak a célcsoportom számára? Ez lehetővé teszi a márkák számára, hogy a lehetőségeket és a kockázatokat korai szakaszban felismerjék, és a stratégiájukat a változó fogyasztói magatartáshoz igazítsák.

A gfknewron Predict: Mit kell tennem a vállalkozásom fejlesztése érdekében?

A gfknewron Predict MI-alapú előrejelzésekkel és konkrét cselekvési javaslatokkal támogatja a vállalatokat az adat-vezérelt döntéshozatali folyamatukban. Ezzel a modullal a vállalatok képesek szimulálni a piaci helyzeteket és előrejelezni azok üzleti tevékenységükre gyakorolt hatását, hatékonyabban tervezni, optimalizálni az árképzési- és promóciós stratégiákat, valamint növelni a konverziós rátát és a bevételt.

Forrás: GfK hungária

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Energiahatékonyság a sláger

Energiahatékonyság a sláger

A magyarok ötöde tervezi még idén energiahatékonyabbra cserélni műszaki berendezéseit. A lakosság háromnegyedét ugyanakkor befolyásolja a...

Vásárlóerő 2022

Vásárlóerő 2022

Magyarországon az egy főre jutó átlagos vásárlóerő közel 15 százalékos növekedéssel 8.751 euróra emelkedett, ami az európai átlag közel 54...

Visszafogott növekedés

Visszafogott növekedés

Az idei évben visszafogott növekedés várható a műszaki fogyasztási cikkek piacán a 2021-es rekord év után. 2022 első félévében az előző év azonos...

Borúlátó e-kereskedők

Borúlátó e-kereskedők

Dinamika tekintetében 2016 óta a leggyengébb első féléves teljesítményét produkálta a belföldi online kiskereskedelem, amely – az előző félévhez...

Share This