gfknewron: Mesterséges intelligencia a piackutatásban

2021. október 15.

A GfK bemutatta a „gfknewron” nevű integrált, mesterséges intelligencia (MI) által támogatott szoftverplatformját, amely egyetlen interaktív forrásból nyújt útmutatást a stratégiai tervezéshez és előrejelzésekhez. Az innovatív megoldás egyesíti a piaci-, fogyasztói- és márkával kapcsolatos elemzéseket és a mesterséges intelligencia alapú előrejelzéseket.

kiskereskedelem

A gfknewron használatával a vállalatok mostantól egyetlen forrásból hozzáférhetnek a fogyasztói- és a piaci márkák adataihoz, hogy olyan kérdésekre kapjanak választ, mint például: Mit, hol és milyen áron vásároltak? Ki vásárolta és miért? Mit kell tennem a vállalkozásom fejlesztése érdekében? A mesterséges intelligencia által támogatott előrejelzések és gyakorlati útmutatások segíteni fogják a fenntartható üzleti növekedést. A GfK átalakulásában a gfknewron egy mérföldkő, amely azt a klasszikus piackutató cégből egy MI-alapú adatelemző és tanácsadó céggé formálja.

„A GfK-nál tudjuk, hogy ügyfeleinknek többre van szükségük a puszta adatoknál ahhoz, hogy a mai, feszült és gyorsan változó üzleti környezetben a legjobbak legyenek. Szükségük van arra, hogy adatokon alapuló stratégiai iránymutatást és piaci előrejelzéseket adjunk nekik.”

Peter Feld, a GfK vezérigazgatója

A Forrester elemzőcég szerint az adat-vezérelt vállalatok évente átlagosan több mint 30 százalékkal nőnek, ami több mint tízszerese az átlagosan 2,6 százalékos globális GDP-növekedésnek (2000-2020, Világbank). Az adat-vezérelt döntések meghozatalához a vállalatoknak azonnali, megbízható és pontos információkra van szükségük a piacokról és a fogyasztókról, valamint iránymutatásra a várható jövőbeli fejleményekről. A gfknewron egy hiteles forrásként, a legújabb analitikai képességeket használja a megfelelő adatok tudással való gazdagítására, hogy stratégiai döntéstámogatást, tervezést és előrejelzéseket kínáljon – mindezt egyetlen szoftverplatformon belül. Az platformban kínált modulok kombinációja jelentős előnyt biztosít a vállalatok számára a mai, kiélezett versenyben működő piacokon. Ezek a modulok a piaci adatokat tartalmazó „gfknewron Market”, a mesterséges intelligenciával támogatott elemzésekkel és előrejelzésekkel bővített „gfknewron Predict”, és a fogyasztói információkat is magában foglaló „gfknewron Consumer”.

A gfknewron dióhéjban

A döntéshozók a gfknewron MI-alapú szoftverplatform segítségével egyetlen forrásból teljes áttekintést kaphatnak üzleti teljesítményükről: az új célpiacok validálásától kezdve az ügyfelek igényei szerinti termékportfólión át a jövőbeli piaci potenciál értékeléséig. Egy cégen belül több csapat is bármikor hozzáférhet az adatokhoz, és ugyanazon adathalmaz segítségével megoldhatóak a munka-területek közötti problémák, kérdések. A kihívások korai szakaszában történő lehetőségek lemodellezése segítséget nyújt a stratégiai tervezésben. A mesterséges intelligenciával támogatott előrejelzések segítenek a gyors, megalapozott döntések meghozatalában, hogy a piaci versenytársak előtt maradhassanak.

A gfknewron Market: Mit, hol és milyen áron vásároltak?

A gfknewron Market, amely a GfK kiskereskedelmi panel adatait használja, lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy valós tranzakciós adatok segítségével nyomon kövessék termékportfóliójuk teljesítményét a piaci mozgásokhoz képest, sikeres go-to-market stratégiákat dolgozzanak ki, felismerjék a piaci változásokat, a növekedési potenciált, és ennek megfelelően reagáljanak.

„A GfK az egyetlen olyan szolgáltató a piacon, amely a műszaki fogyasztási cikkek gyártóinak ilyen integrált platformot kínál. Ráadásul ebben a felhőalapú szoftverplatformban, amelyet folyamatosan fejlesztünk és javítunk, hetente jelennek meg új funkciók. Tervezzük még további modulok, valamint további piaci adatok bevonását is a jövőben.”

Sean O’Neill, a GfK termékigazgatója

A gfknewron Consumer: Ki, hol és miért vásárolt?

A gfknewron Consumer a GfK Consumer Insight Engine (CIE) továbbfejlesztése. Segít a célcsoportok részletes elemzésében olyan kérdések megválaszolásával, mint például: Ki, milyen csatornákon keresztül milyen termékeket vásárol? Milyen más márkák vonzóak a célcsoportom számára? Ez lehetővé teszi a márkák számára, hogy a lehetőségeket és a kockázatokat korai szakaszban felismerjék, és a stratégiájukat a változó fogyasztói magatartáshoz igazítsák.

A gfknewron Predict: Mit kell tennem a vállalkozásom fejlesztése érdekében?

A gfknewron Predict MI-alapú előrejelzésekkel és konkrét cselekvési javaslatokkal támogatja a vállalatokat az adat-vezérelt döntéshozatali folyamatukban. Ezzel a modullal a vállalatok képesek szimulálni a piaci helyzeteket és előrejelezni azok üzleti tevékenységükre gyakorolt hatását, hatékonyabban tervezni, optimalizálni az árképzési- és promóciós stratégiákat, valamint növelni a konverziós rátát és a bevételt.

Forrás: GfK hungária

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Hűségprogramok online

Hűségprogramok online

Az online áruházakban elérhető előfizetéses hűségprogramok sok vásárló számára még mindig újdonságnak számítanak Magyarországon – derül ki a GKID...

Ha kánikula, akkor klíma

Ha kánikula, akkor klíma

Egyre több háztartás rendelkezik idehaza légkondicionálóval, a hűtés mellett pedig a fűtés opció is egyre inkább fontossá válik a készülék...

GKID eTOPLISTA 2023

GKID eTOPLISTA 2023

A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő, és ott a legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről. Az e-kereskedelmi...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató