A telefontól a ballonkabátig

2022. október 14.
Nem vesznek el többé a Galaxy eszközök

A ruhaipar ökológiai lábnyoma az elmúlt évek egyik fontos kérdése lett: tény, hogy a termelés, a szállítás vagy éppen a túlvásárlás miatt az iparág súlyos terhet jelent a környezetre. A digitális megoldások jelentősen csökkentik ezt a környezeti terhelést, ugyanakkor szabad teret is adnak az alkotóknak a művészi kiteljesedésre. A divat a virtuális térben egy fenntartható és inspiráló művészeti ággá válik – erre az új világra nyitott ajtót a Samsung is, amikor három fiatal tervezőt arra kért, hogy a Galaxy Z Flip4 készülék jellemzőit – hajlíthatóság, vízállóság és több dimenzió – használva kulcsszavakként, tervezzenek egy-egy digitális ruhadarabot. Az izgalmas kihívás eredményeként elkészült 3D kollekciókat egy virtuális showroomban lehet megnézni, az egyes darabokat pedig NFT formájában értékesítik, fenntartható művészeti ággá formálva így a kortárs divatot.

(kép: balra) Györök Bori márkájában találkoznak a tradicionális elemek a modernnel, inspirációi kötődnek a természethez, valamint fontos számára, hogy a ruháin keresztül kapcsolódni tudjon másokhoz. Kollekcióját a hajlíthatóság ihlette, és a mostani tervek megálmodásakor is a természethez nyúlt vissza, a virágok szirmainak mozgása, nyílása és záródása inspirálta átalakuló ruháját.

(kép: középen) Istvánffy Emma tervező szeret egész „lookokban” gondolkodni, nemcsak egy ruhadarabban. Sokoldalú, nyitott és tudatos hozzáállása megmutatkozik a tervezéseiben is, ő a többdimenzióság témájára alkotott.

(kép: jobbra) Szarvas Valentin a divatra szubjektív közlési formaként tekint, személyes reflexiók lehetőségeként éli meg. Vizuálisan kommunikáló textiltervező, designer, aki a Samsung felkérésére a vízállóság témájában tervezett.

További híreink

Mégsem lesz Amazon-iRobot üzlet

Mégsem lesz Amazon-iRobot üzlet

Az Amazon és iRobot január végén jelentette be, hogy elállnak a korábban bejelentett felvásárlási megállapodásuktól és így az akvizícióra nem kerül...

Megújult a Philco weboldala

Megújult a Philco weboldala

Tavaly év végén kapott új külsőt a Philco magyar weboldala, amely némi strukturális átalakuláson is keresztülment. Az új oldal modern, letisztult, a...

Hisense az autóiparban is

Hisense az autóiparban is

A Hisense az autóiparban is nagyot lépett előre az elmúlt időszakban. A cég első, járművekbe épített kivetítőrendszerében mutatta be a legkorszerűbb...

Már 20 éves

Már 20 éves

Három Harvard-i diák projektjeként 2004. február 4-én indult a Facebook. A közösségi felületnek jelenleg több mint 2 milliárd aktív felhasználója...

Megérkezett

Megérkezett

Január végétől Magyarországon is kapható a Galaxy S24 széria. A Galaxy AI forradalmi és praktikus AI-alapú funkciókkal alakítja át a kommunikáció,...

További rovatainkból:

Share This