
Az Otto, a Zalando, az OBI és Douglas után a MediaMarkt is „retail media” üzletágat indít, azaz kereskedelmi platformjait reklámozási célból elérhetővé teszi az iparági partnerek számára. A MediaMarktSaturn nemrégiben jelentette be, hogy partnerségre lép azzal a francia Criteóval, amely számos más vállalattal is együttműködik a kereskedelmi média területén. A kiskereskedelmi média tulajdonképpen a saját felületek bérbeadásáról szól, vagyis hogy a márkák közvetlenül hirdethetnek a kereskedőcég saját platformjain. Bár sok mindent bele lehet ebbe látni, jelentősege elsősorban az, hogy a kereskedőknek további bevételi forrást teremt az árrések mellett. Erre a piacra lép most a MediaMarkt is. A Criteóval kötött partnerség a következő három évre szóló együttműködést és egy kiskereskedelmi médiaplatform integrálását irányozza elő mind a 13 MediaMarkt leányvállalat esetében. Valamint része a reklámfelület közös marketingje is. A megoldás az első körben már 2022 végén elérhető lesz a cég számára fontosabb piacokon, Németországban, Hollandiában, Spanyolországban, Olaszországban és Ausztriában. A tervek szerint pedig később a többi leányvállalatnál is megjelenik, így Magyarországon is.