Az időseknek szánt eszközökben rejlő lehetőségekben egyre több cég lát fantáziát. Egyrészt a szegmens még korántsem telített. Másrészt pedig a célcsoport számára dedikált készülékek nem igényelnek különösebb extra fejlesztést. Néhány pluszfunkció és -megoldás pedig nagyon vonzóvá teheti a termékeket az idősebb generáció számára. Ráadásul az sem elhanyagolható, hogy a 60 év felettiek aránya a teljes népességen belül akár 10 százalék körüli piacrész-potenciált is jelenthet. Persze az adott ország demográfiai adatainak függvényében. A szegmens felfutása feltehetően összefüggésben van a világjárvány okozta bezártsággal is. Ennek eredményeként az idősek és családtagjaik körében felértékelődtek a különféle állapotfigyelő funkciók, a párbeszédalapú felhasználói felületek vagy a dedikált segélyhívó gomb szerepe. Így aztán a kínálat is szélesedni látszik. A területen élen járó Emporia, amely a világelső időseknek szánt mobiltelefonját is jegyzi, nemrégiben jelentette be a német gyermekórákat gyártó Anióval közösen fejlesztett időseknek tervezett okosóráját, az emporia WATCH-ot. A bécsi startup, a Doro pedig az IFA-n mutatta be a senior korosztálynak készített táblagépét.
Lassulás a hajtogatható mobilok piacán
A Counterpoint Research piacelemző céghez tartozó Display Supply Chain Consultants (DSCC) elemzése szerint lassulásra lehet számítani a hajlítható...