Ezek voltak 2022 legkeresettebb műszaki cikkei

2022. december 30.

Slágertermékek 2022: A tavalyi évhez hasonlóan idén is kelendőek voltak a televíziók, a notebookok és a háztartási nagygépek, azonban az elektromos rollerek, a vezeték nélküli fülhallgatók és az instant kamerák termékcsoportja mutatta a legnagyobb volumenű fejlődést 2022-ben. A tavalyi online értékesítés előretörése után pedig idén ismét az áruházakban zajlott az eladások közel 80%-a, a legnagyobb hazai műszaki áruházlánc, a MediaMarkt éves adatokat elemző riportja szerint.

Tech village Rotterdam

Bár év végére jelentősen drágultak piaci szinten a termékek az előző évhez képest, még így is a legtöbb kategóriában több terméket adtak el idén a MediaMarkt online és offline csatornáin, mint 2021-ben.  A műszaki áruházlánc várakozásai szerint az offline súlya 3-3,5 százalékkal fog növekedni az év végéig. A novemberi és decemberi eladások mindemellett nem csak értékben, de bizonyos kategóriák esetében darabszámban is meghaladták az előző év azonos időszakának forgalmát.

„Az előzetes várakozásainkat túlszárnyalta az egész éves, kiemelten a novemberi és a decemberi kereskedelmi időszak. Az általános 15-20 %-os emelkedés mind a beszerzési, mind pedig a fogyasztói árakban prognosztizálta a 2022-es árbevétel növekedését, ugyanakkor az eladott darabszámok tekintetében már nem voltunk ennyire bizakodóak. Így, a két ünnep között, látva az eladási statisztikákat elmondhatjuk, hogy azok a kategóriák, melyek eladási értékben a legjobban teljesítettek, azok többségben mennyiségben is hozták a tavalyi eredményeket, sőt, bizonyos kategóriák túl is teljesítették.”

Magyar Norbert, a MediaMarkt Magyarország kereskedelmi igazgatója.

Slágertermékek 2022

A MediaMarkt áruházaiban és online felületén az előző évhez képest nem csökkent a kereslet a televíziók iránt. Kategórián belül elsősorban a 4K UHD tévéket keresték a fogyasztók, kifejezetten a nagyobb 55” és afeletti képátmérővel. A televízió kategória eladási darabszáma is növekedett, amit a MediaMarkt a Black November akciós időszak, a foci VB, valamint a karácsonyi vásárlások együttállásának tulajdonít. Az éves átlagos kosárérték az UHD tévék esetében 223 ezer forint volt. Hasonlóan kelendő termékek voltak idén is a notebookok, melyekre átlagosan 248 ezer forintot szántak a fogyasztók.

Feltehetően az állami lakásfelújítási támogatás hatására a beépíthető háztartási nagygépek eladása sem csökkent, egyes kategóriában még emelkedni is tudott. A beépíthető tűzhelyek, főzőlapok mind eladott darabszám, mind pedig volumen növekedést tekintve bekerültek a legjobban teljesítő műszaki cikkek közé. A háztartási nagygépeknél már korábban megfigyelhető volt az energiacímkék fokozódó jelentősége. Az energiaválság hatására azonban a nagygépek energiafogyasztása egyértelműen az egyik legfontosabb választási kritériummá vált. Így volt ez a mosógépek esetében is, amelyből szintén kiemelkedően sokat értékesített idén is a legnagyobb hazai műszaki áruházlánc. A porszívók hagyományosan az élvonalba tartoznak kereslet szempontjából. Ebben a kategóriában a porzsák nélküli, illetve az álló porszívók voltak a legnépszerűbbek 2022-ben. Az utóbbi két termékcsoport annak ellenére került fel a leggyakrabban vásárolt termékek élvonalába, hogy idén némi visszaesés volt megfigyelhető a tavalyi eladási adatokhoz képest.

2022 “hero” termékei

Nem csak árbevétel tekintetében, de értékesítési volumenben is jelentősen növekedni tudott néhány kategória a MediaMarkt-nál. 2022-ben több mint kétszerannyi elektromos rollert adtak el az áruház értékesítési csatornáin, mint tavaly. A vezetéknélküli fülhallgatókból is 70 %-ot meghaladó mennyiségi növekedés volt megfigyelhető.  Az utóbbi években reneszánszát éli az instant fényképezés, amelynek köszönhetően szárnyalt az instant kamerák eladása. Közel 40%-kal volt nagyobb a kereslet ezekre a termékekre a műszaki áruházlánc üzleteiben és online. A szépségápolási termékek közül a hajszárítókra volt megfigyelhető fokozott kereslet, melyekből 17,4 %-kal többet adtak el idén. A játékkonzol kategória pedig a tavalyi, nagyrészt az otthonunkban töltött időszakhoz képest is fejlődni tudott, 2022-ben, 16%-kal. Okostelefonokat szinte minden évben egyre nagyobb mennyiségben értékesítenek, nem volt ez másképp idén sem, 10 % feletti növekedés volt megfigyelhető a kategórián.

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Szabadtéri sütő Ninja módra

Szabadtéri sütő Ninja módra

A Ninja Artisan kültéri sütő és pizzasütő a hagyományos kemencék világát idézi meg. A kompakt elektromos kivitelnek köszönhetően bárhol könnyedén...

Új mosogatógépek a Haiertől

Új mosogatógépek a Haiertől

A Haier hamarosan megújuló beépíthető termékkínálatának része lesz az új XPI 8D9FFB mosogatógép, amely első pillantásra leginkább egy beépíthető...

Képernyőből Okos TV

Képernyőből Okos TV

Az új THOMSON Go CAST 150 könnyedén átalakít bármilyen képernyőt okostévévé. A kompakt HDMI adapter másodpercek alatt teljes Google TV élményt nyújt...

Összehajtható laptop a Huaweitől

Összehajtható laptop a Huaweitől

A Huawei bemutatta a MateBook Fold Ultimate névre keresztelt, összehajtható laptopját. A készülék lényegében egyetlen hatalmas OLED-kijelzőből áll,...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató