Megválik svéd leányvállalatától a MediaMarkt

2023. április 03.
Tech village Rotterdam

A MediaMarkt 2006-ban lépett be a svéd piacra. Tavaly májusban, Stockholmban nyitotta meg svédországi zászlóshajó áruházát, a 2021/22 üzleti évben pedig a vállalat 506 millió eurós árbevételt ért el és jelenleg a negyedik helyen áll a teljes svéd piacon. A MediaMarkt tulajdonosa, a Ceconomy most mégis úgy döntött, hogy megválik a svéd leányvállalattól. Egészen pontosan a Power Sweden, a Power 100%-os leányvállalata, megvásárolja a MediaMarkt Sweden 100%-át. A 29 telephely és mintegy 1300 alkalmazott így az észak-európai vállalat részévé válik. Cserébe a MediaMarktSaturn 20%-os kisebbségi részesedést kap a Power Sweden-ben. A tranzakció lezárása természetesen a versenyhatóságok jóváhagyásától függ, és várhatóan 2023 nyarán valósul meg. A Power elektronikai kiskereskedő az egyik leggyorsabban növekvő és legnyereségesebb vállalat a skandináv országok kiskereskedelmi piacán. Jelenleg Norvégiában, Finnországban és Dániában bolti és online jelenléttel is rendelkezik, Svédországban viszont kizárólag online kiskereskedőként működik. A 4700 embert foglalkoztató Power a 2021-es pénzügyi évben 1,5 milliárd eurós forgalmat ért el, svéd leányvállalata, a Power Sweden pedig 20 millió eurós forgalmat ért el2021-ben.

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Tisztaság a Kärchertől

A Kärcher nemrég bemutatta VCH 4 UVClean nevű matractisztítóját, amely újszerű megoldást kínál a matracokban található allergének, baktériumok és...

Új kávégépek a Jurától

A Jura négy új kávégépet is bemutatott. A második generációs Z10 ötvenegy specialitást kínál, a két precíziós őrlővel ellátott J10 ikergép különböző...

Forradalmi újítás a bőrápolásban

A Shark bemutatta CryoGlow néven első bőrápolási termékét – egy LED-es arcmaszkot. A maszk integrált hűtéssel rendelkezik a szemkörnyéken, és egyben...

Papírszerű élmény a TCL-től

A TCL NXTPAPER 11 Plus nevű táblagépe a fókuszált, tudatos képernyőhasználatot támogatja – ideális diákoknak, művészeknek vagy jegyzetelőknek, akik...

Porszívótól a luxusautóig

A porszívóról ismert kínai gyártó, a Dreame bejelentette, hogy Dreame Auto néven belép a teljesen elektromos luxusautó piacra, az első modell...

Új trend az európai mosási szokásokban

Az Electrolux nemrég végzett kutatásából – az immár ötödik éve publikált „Igazság a ruhaápolásról” – kiderült, hogy Európa-szerte egyre gyakoribb a...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató