Az Alza különösen nagy hangsúlyt helyez a termékek hozzáférhetőségére. Nem meglepő, hogy a cég kiemelt területként kezeli ezt, hiszen az online kereskedelemben az egyik legfontosabb tényező a termékek elérhetősége, illetve az, hogy a vásárlók milyen gyorsan jutnak hozzá a megrendelt árucikkhez.
Ennek egyik sarokköve a saját átvételi pont hálózat, az AlzaBoxok fejlesztése. Jelenleg 185 AlzaBox szolgálja ki a megrendelőket Budapesten és környékén, egymillió csomagos havi forgalommal. Tavaly december óta az Alzaboxok már külső logisztikai cégek szállítmányait is fogadják, ezzel a saját webshoptermékeken kívül más webáruházak termékeinek átvételéhez is lehetőséget nyújtva. Idén pedig új szolgáltatást is bevezetett a cég. Az „Éjfélig megrendeled, reggel az AlzaBoxban leled!” opció Budapesten és Észak-Nyugat-Magyarországon érhető el meghatározott termékek esetében az Alza vásárlók számára. A szolgáltatás lényege, hogy az éjfél előtt leadott rendeléseket már másnap reggel kiszállítja a webáruház az Alzaboxokba. A hálózat további bővítése is szerepel a vállalat tervei között, az ügyfelek érdeklődésétől függően a jövőben akár az ezret is elérheti az AlzaBoxok száma országszerte.
„A kiszállítás gyorsasága az egyik első számú prioritásunk, a megrendelések mintegy 65%-át azonnal, a fennmaradó 35%-ot pedig másnapra előkészítjük a vásárlók számára. Ezt a sebességet senki más nem kínálja a piacon.”
Forrás Ákos, az Alza.hu country managere
A termékek hozzáférhetőségét illetően ugyanakkor jelentősége van a fizikai üzleteknek is. Az idei év első felében az Alza vásárlóinak több mint 35%-a választotta szállítási módként az üzletben történő átvételt. Az üzletek így hatékonyan egészítik ki az AlzaBoxokat, és az ügyfelek a megrendelt áruknak és személyes igényeiknek megfelelően választhatják ki a legmegfelelőbb szállítási módot. A webáruház éppen ezért fejleszti bolthálózatát is. 2018-ban megnyitott budapesti bemutatótermük után tavaly újabb egységgel bővült az áruházak száma. Az Alza első magyarországi logisztikai központjának részeként létrejött 80 négyzetméter alapterületű üzlet Szigetszentmiklóson, közvetlenül az M0 mellett található. Különlegessége, hogy a webáruház itt indította el Magyarországon először az AlzaDrive szolgáltatást, ami a gyorséttermekből már ismerős átvételi koncepciót gondolta tovább. Idén augusztusban pedig újabb üzlet nyitott meg kapuit Budapesten. Az új boltban a webáruház legkeresettebb árucikkei érhetők el. A többek között különféle mobiltelefon és IT tartozékokat, háztartási kisgépeket, valamint saját márkás termékeket is tartalmazó, több mint 2000 termékből álló választékból előzetes megrendelés nélkül, azonnal lehet vásárolni.
„A legkelendőbb termékeket mindig minden üzletünkben készleten tartjuk. Ezeket ügyfeleink a helyszínen közvetlenül megvásárolhatják, még előzetes online rendelésre sincs szükség. Az év eleje óta 100%-kal nőtt a kiállított termékek forgalma. Az üzleteinkben leggyakrabban igénybe vett vevőszolgálati szolgáltatás az azonnali cseregarancia, melynek keretében a vásárló panaszát azonnal orvosoljuk, vagy az új terméket már másnapra megrendeljük.”
Forrás Ákos, az Alza.hu country managere