Az “AtEase” névre keresztelt megoldás egy teljes körű szolgáltatás, amely mindent magában foglal, ami a készülék zavartalan működéséhez szükséges. Ide tartozik a proaktív karbantartás, a tartozékok automatikus szállítása és olyan támogatás, mint a készülék három napon belüli cseréje, ha az előfizetés ideje alatt meghibásodik. A bérelhető termékek közé jelenleg a Pure i9 robotporszívó, a Well A7 légtisztító és a Pure A9 légtisztító tartozik, de még ebben az évben további padló- és levegőápolási termékek kerülnek bevezetésre. A későbbiekben pedig a tervek szerint konyhai és textilápolási készülékek is bővítik majd a szolgáltatás kínálatát. Az “AtEase” része az Electrolux Csoportnak, mely az elektronikai hulladék mennyiségének csökkentését tűzte ki célul, és hozzájárul a körforgásos gazdasághoz. Ennek érdekében minden olyan terméket, melyet az Electrolux Csoport visszakap, felújítanak vagy alkatrészeit újrahasznosítják.
Az “AtEase” elindításának több előzménye is volt. A svéd fogyasztók már 2019-ben részt vehettek egy sikeres kísérleti projektben, ahol a Pure i9 készüléket bérelhették használaton alapuló előfizetési modellben. Az “AtEase” rendszerhez hasonló szolgáltatás 2022 júliusától az ingatlan bérbeadók számára is elérhető az Electrolux svédországi kínálatában. Ugyancsak tavaly vezette be a vállalat ugyanezt a fogyasztóknak szóló előfizetési modellt Szingapúrban. Így nem meglepő, hogy az Electrolux Svédországon kívül további piacokon is tervezi a megoldás bevezetését. Az Electrolux pedig nem az egyetlen cég, amely ebbe az irányba fejleszt, a spanyol Cocotec is idén indította el bérbeadási szolgáltatását.