Szezonra hangolva

2023. november 02.

A műszaki kereskedelemben a karácsonyi időszak hónapjai az eladások csúcsszezonjának számítanak az üzletekben és a webshopokban egyaránt. Ennek megfelelően természetesen minden szereplő készül az év utolsó hónapjaira, mind a készletek, mind a promóciók vonatkozásában, így az Euronics is megtette már a szezonra hangolódáshoz szükséges lépéseket.

Beko
Népszerű termékkategóriák

Az Euronicsnál egy átlagos hónap árbevételének közel másfélszerese a novemberi és kétszerese a decemberi forgalom. A korábbi évek tapasztalatai szerint az ünnepre készülő online vásárlók még hamarabb elkezdik a karácsonyi vásárlásokat, a cég webshopjában novemberben leadott rendelések száma még a decemberit is megelőzik.

Ebben az időszakban a fogyasztók kiemelten keresik az IT termékeket, a mobiltelefonokat és az ezekhez kapcsolódó kiegészítőket, valamint a háztartási kisgépeket, azon belül is az automata kávéfőzőket és egyéb kávézáshoz kapcsolódó termékeket. Az idei évben várhatóan ismét slágertermék lesz az airfryer, de az egyéb automata konyhai eszközök is kelendőek lesznek. A nagyobb készülékek terén a szárítógépek esetében számít megnövekedett forgalomra az Euronics.

Felkészülnek az üzletek és a webshop is

A szezonra felkészülve az Euronics bővítette a házhozszállító partnerek körét. Az MPL által nyújtott, folyamatosan bővülő szolgáltatások mellett már a Dodo is kézbesíti majd a cég termékeit budapesti címekre. Az aznapi kiszállítás szolgáltatás népszerűsége tette indokolttá az új partner bevonását, akinek segítségével kitolható a rendelés leadásának határideje. Az utolsó kilométeres logisztikai szolgáltató a 15 óráig leadott rendeléseket így még adott napon kézbesíti, amivel lényegében duplázható a kiszállított csomagok száma.

„Teljes készültségbe helyezzük magunkat az időszak során. Megnöveltük a termékkészletet: az üzletek és a központi raktárunk is teljesen feltöltve várja, hogy bőséges választékkal fogadhassuk a vásárlóinkat. Emellett növeljük a logisztikai erőforrásokat, így a megrendelések gyorsabban és hatékonyabban teljesülhetnek. Az üzletekben az eladói létszámot úgy alakítjuk ki, hogy a vásárlók a ránk jellemző vevőközpontú kiszolgálással, szakértő tanácsadással találkozhassanak az intenzív forgalom ellenére is.”

Metykó Tibor

marketing és kommunikációs igazgató

Promóciók felpörgetve

A vásárlók Magyarországon is előszeretettel számolnak az ünnepeket megelőző novemberi akciókkal. Az Euronics ezt figyelembe véve idén speciális promóciós időszakot tart az év utolsó hónapjaiban. Az áruházlánc a szezonra november 6. és 12. között, külön csak erre az időszakra indított promóciókat kínáló Blue Week héttel is készül, a Black Friday akciókat pedig egészen november végéig tartja. Míg a decemberi időszakra további akciókat és kedvezményeket is tartogat a tarsolyában a cég.

 „Más típusú kereslettel találkozunk novemberben és decemberben. Bár megfigyelhető, hogy az emberek egy része már a karácsonyi ajándékvásárlást is a Black Friday időszakára teszi, ilyenkor sokan mégis saját használatra veszik meg azokat a termékeket, amiket már régóta terveztek beszerezni. A karácsonyt megelőző hetekben viszont már az ajándékvásárlásé lesz a főszerep. Ebben az időszakban további kedvezményekkel készülünk a szépségápolás, a konyhai kisgépek és a játékok terén is.”

Metykó Tibor, marketing és kommunikációs igazgató

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

MediaMarkt 40

MediaMarkt 40

A MediaMarkt Egerben megnyitott „Üzlet az üzletben” típusú áruháza a 40. fizikai értékesítési pontja Magyarország legnagyobb műszak cikk...

Aznap, akár otthonra is

Aznap, akár otthonra is

Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz...

Share This