Fogyasztói trendek 2024

2023. december 08.

Az Euromonitor International novemberben hozta nyilvánosságra éves jelentését, amely a globális fogyasztói trendek várható alakulásával foglalkozott. A tanulmány sorra veszi a világszerte jellemző tendenciákat, amelyek révén betekint nyerhető a fogyasztók változó értékrendjébe, továbbá feltárja, hogy a fogyasztók viselkedése ezek alapján hogyan határozza meg vásárlási motivációikat és igényeiket. A jelentés mindemellett vizsgálja, hogy milyen hatása van a mesterséges intelligenciának, foglalkozik a fenntarthatósági kezdeményezések fontosságával, valamint elemzi a társadalmi, gazdasági és politikai tényezők szerepét szerepet az idei globális fogyasztói trendek alakulásában.

A fogyasztói preferenciák szorosan kapcsolódnak a fenntarthatósági célkitűzésekhez, a technológiai fejlődéshez és a társadalmi-politikai kérdések hatásaihoz. A vállalatoknak óvatosan kell kezelniük az érzékeny témákat, miközben hűnek kell maradniuk márkájuk alapértékeihez.

Alison Angus, az Euromonitor International innovációs vezetője

Az Euromonitor 2024-es legfontosabb globális fogyasztói trendjei:
Mesterséges intelligencia a döntéshozatalban

A piackutató adatai szerint a fogyasztók több mint 40 százaléka szívesen venné, ha a hangalapú asszisztensek személyre szabott ajánlásokat adnának, de csak kevesebb, mint egyötödük gondolja ugyanezt az összetett ügyfélszolgálati kérdésekre válaszoló robotok használatával kapcsolatban. Az eredmények alapján az Euromonitor arra következtet, hogy az új eszközök befolyásolják a fogyasztók döntéseit és átformálják a márkák iránti elköteleződéssel kapcsolatos elvárásaikat. Ezek a platformok egyre inkább beépülnek a fogyasztók mindennapi életébe. A vállalkozásoknak ezért generatív mesterséges intelligenciát kell alkalmazniuk a személyre szabott megközelítés és az általános fogyasztói élmény javítása érdekében.

A figyelemelterelés élvezete

Az emberek menekülést keresnek a napi stressz és szorongás elől, hogy kiszakadjanak a hétköznapokból. Ezért a fogyasztók mintegy 29%-ának megfelelne, ha a márkák nyomon követnék az érzelmeiket, és a hangulataikhoz igazítanák a kínált élményeket.

Zöld szempontok

A fogyasztók több mint 60%-a próbál pozitív hatást gyakorolni a környezetre 2023-ban. De miközben igyekeznek fenntarthatóbb módon élni, megkérdőjelezik, hogy a vállalatok és a kormányok teljes mértékben kihasználják-e a rendelkezésre álló erőforrásokat, hogy érdemi hatást érjenek el. Ezért a vásárlók azt akarják, hogy a szervezetek lépjenek fel és mutassanak bizonyítékot ökológiai ígéreteikről. A fogyasztók 52%-a csak olyan cégektől vagy márkáktól vásárol 2023-ban, amelyekben teljes mértékben megbízik.

Fokozatos polarizáció

A politikai és társadalmi kérdések a személyes identitás középpontjában állnak. Ezek a hitrendszerek befolyásolják a nézőpontokat, értékeket és attitűdöket. A fogyasztók nem fognak tartózkodni attól, hogy kifejezzék meggyőződésüket. A társadalmi felelősségvállalás, a politikai hovatartozás és a fenntarthatósági kezdeményezések motiválni fogják a költekezést.

Jó ajánlatokra fókuszálva

A gazdasági körülményekkel összefüggésben a fogyasztók módosítják pénzügyi gondolkodásmódjukat, 2023-ban a fogyasztók 44%-a tervezi, hogy több pénzt takarít meg, mint korábban. Ezzel párhuzamosan egyre okosabb stratégiákat alkalmaznak a legjobb ajánlatok megszerzése érdekében. A szakemberek 53%-a szerint a promóciós kezdeményezések fokozása stratégiai prioritás lesz vállalatuk számára az elkövetkező hónapokban.

Valódi szépség és jólét

A fogyasztók gyors és hatékony megoldásokat keresnek fizikai és mentális jólétük javítására. A bizonyított hatékonyság jelentős szerepet játszik majd a vásárlási döntéseikben. A fogyasztók 85%-a például hajlandó lenne többet fizetni a bizonyítottan hatékony vagy előnyös szépségápolási termékekért.

Forrás: Euromonitor International

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Hűségprogramok online

Hűségprogramok online

Az online áruházakban elérhető előfizetéses hűségprogramok sok vásárló számára még mindig újdonságnak számítanak Magyarországon – derül ki a GKID...

Ha kánikula, akkor klíma

Ha kánikula, akkor klíma

Egyre több háztartás rendelkezik idehaza légkondicionálóval, a hűtés mellett pedig a fűtés opció is egyre inkább fontossá válik a készülék...

GKID eTOPLISTA 2023

GKID eTOPLISTA 2023

A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő, és ott a legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről. Az e-kereskedelmi...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató