November 23.-tól érhető el világszerte a Beko „Domino: The Little One” névre hallgató kalandjátéka. Bár a Beko márkától nem idegen a portfolióbővítés, jelen esetben nem arról van szó, hogy a brand a gaming piacra is betörni készül. A bárki számára elérhető, ingyenesen játszható kalandjáték célja ugyanis, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét az éghajlatváltozás következményeire és kihívásaira.

Új irányból
A Beko hosszú ideje elkötelezett a környezet megóvása mellett, ami fejlesztéseitől kezdve, a gyártási, csomagolási és logisztika megoldásain keresztül a termékeiben használ anyagokig tetten érhető. Ugyanakkor nagy hangsúlyt fektet a márka a vásárlók ismereteinek bővítését célzó, a tudatos választást segítő marketing és kommunikációs tevékenységre is. Most egy merőben új edukációs megoldást is bevetett a márka, amely a Green Game Jam eredményei alapján hatékony eszköznek bizonyulhat a környezettudatosság ösztönzésre. Ez a november végén Domino: The Little One játék.
Játszható edukáció
A Steam, iOS és Android eszközökre is letölthető egyszemélyes játék négy fejezetből áll, amelynek mindegyike egy-egy kulcsfontosságú környezettel kapcsolatos problémához kötődik. A fejezetek foglalkoznak az egyszer használatos műanyagok problémájával, a fosszilis tüzelőanyagok hatásával, az ökológiai egyensúlyhiánnyal és az erdőirtás által elpusztított világgal is. A játékosok egy introvertált és környezettudatos, Domino nevű gyermek szerepét töltik be, akinek a küldetése, hogy álmaiban sürgető környezeti kihívásokat oldjon meg. A vizuálisan is élvezhető, szórakoztató játékmenetet és történetvezetést nyújtó játék kritikus gondolkodásra és etikus cselekvésre motivál azáltal, hogy bemutatja a választási lehetőségeinket.
„A Green Game Jam játékosok 68 százaléka szeretne többet foglalkozni a környezetvédelmi kérdésekkel. Fokozni akarják elköteleződésüket, többet akarnak tanulni és növelni akarják hozzájárulásukat. Részesei akarnak lenni a megoldásnak. A Domino a mi eszközünk ahhoz, hogy elérjük őket.”
Akın Garzanlı, a Beko marketing igazgatója
És még a címe is jó
Nem csak a játék, de cím is jó választásnak tűnik. A főszereplő Domino neve egyértelműen a dominóhatásra utal, amely saját tetteink következményeire, hatásaira hívja fel a figyelmet. A cím „Little One” része pedig azt sugallja, hogy a környezettudatos szemlélet magvait már gyerekkorban érdemes elvetni. A két részből álló elnevezés ugyanakkor nyitva hagyja a folytatás lehetőségét is. Noha egyelőre a folytatásról egyáltalán nincs szó, azért nem kizárt, hogyha a játék sikeresnek bizonyul, akkor újabb rész is megjelenhet.
A Green Game Jam az ENSZ által támogatott és a Playing for the Planet Alliance által 2020 óta évente szervezett kezdeményezés, amelynek célja, hogy a játékfejlesztők olyan elemeket építsenek be játékaikba, amelyek különféle környezetvédelmi aktivitásokhoz és célokhoz kapcsolódnak. A világszerte több mint 2,9 milliárd videojáték-lejátszó révén a videojátékok mára a bolygó egyik legerősebb szórakoztató médiumává váltak. Ez pedig lehetőséget kínál arra, hogy hatalmas tömegekhez jussanak el olyan kiemelten fontos üzenetek is, mint a környezet védelme.
További rovatainkból:
Az ország boltja
Az Árukereső.hu 2011 óta töretlenül keresi a legkiválóbb minőségű szolgáltatást nyújtó webáruházakat a vásárlók szavazata alapján. Így idén 14....
72 másodpercenként vásárlás
Egyre sikeresebb a Pepita Group Zrt. az online kereskedelemben A Pepita Group Zrt. sajtóközleménye szerint a hazai bruttó forgalma több mint 24...
IFA 2023 II. rész | Szórakoztató elektronika
Videók - IFA 2023 II. rész | Szórakoztató elektronika Az IFA 2023 kiállításon is számos újítás, technológiai fejlesztés, érdekes, illetve...
30 éves a Hama Magyarországon
Videók - Hama 30 A Hama 2023-ban ünnepli fennállásának 100. évforduláját. Az 1993-ban alapított hazai leányvállalat pedig 30. jubileumához...