Három év egymást követő erőteljes forgalomnövekedés után 2023-ban a háztartási gépek piaca világszerte visszaesett, ami különösen a prémium szegmensben szembetűnő. Ennek fényében a Miele Csoport forgalma előzetes kalkuláció szerint mintegy 9%-kal csökkent, a visszaesés darabszámban pedig ennek a duplája. A cég szerint a közeljövőben semmi jele nincs a piac élénkülésének. A magas infláció ugyanakkor lényegesen magasabb költségeket eredményez a beszerzéseknél, például az anyag- és energiaárak, de a bértarifák tekintetében is. A vállalatnál ezért átfogó program indult a struktúrák, folyamatok hatékonyságának fokozására és a költségek csökkentésére. A cég igazgatóságának bejelentése szerint 2026-ig 500 millió eurós pénzügyi mozgásteret kívánnak felszabadítani. Ezt több mint kétharmad részben a forgalom javításával vagy az anyag- illetve az ahhoz kapcsolódó költségek csökkentésével tervezik elérni. Mindezek ellenére a vállalat vezetése úgy látja, hogy a humán költségek jelentős visszafogása is elkerülhetetlen. Ez azt jelentheti, hogy akár 2700 munkahely szűnhet meg világszerte, vagy érintheti áthelyezés.