A vezeték nélküli fülhallgató jövője

2024. április 10.
hőszivattyús szárítógép

A vezeték nélküli fülhallgató gyakorlatilag megjelenése óta dinamikusan fejlődik, különösen a TWS, azaz a valódi vezeték nélküli változatok népszerűsége növekszik leginkább. De minek köszönheti a termékcsoport a fogyasztók érdeklődését, kitart-e a lendület a jövőben is, milyen tulajdonságok számítanak a vásárlóknak? A szegmens további növekedési lehetőségeit, a termékkör alakulását meghatározó szempontokat és a területre jellemző trendeket gyűjtöttük össze több piackutató cég elemzését összegezve.

hőszivattyús szárítógép
A piac mérete

A vizsgált piackutató cégek egybehangzó véleménye, hogy a globális vezeték nélküli fülhallgató piacon a következő években számottevő növekedés várható, a növekedés mértékét illetően azonban jelentősen eltérnek az előrejelzések. A Market Research Future szerint 2030-ra a szegmens 33 milliárd USD forgalom várható. Nagyságrendileg hasonló a Transparency Market Research előrejelzése is, ami 43,9 milliárd USD  árbevételt prognosztizál 2031-re. A KBV Research azonban ennél lényegesen nagyobb növekedésre számít és 2028-ra már 243,9 milliárd USD bevételt jósol a piacon. A legoptimistább pedig a Persistence Market Research álláspontja, miszerint a szegmens 2033-ra már 522 milliárd USD forgalmat érhet el. Az általunk vizsgált publikus piackutatások közül darabszámot illetően csak a Mordor Intelligence bocsátkozott jóslásba, amely az idei évre 273,54 millió darab eladott készüléket valószínűsít, 2029-re pedig 937,67 millió eladott termékkel számol.

A földrajzi megoszlást tekintve a piackutatók álláspontja egységes, a legnagyobb piac Észak-Amerika, a második pedig Európa, míg a leggyorsabban fejlődő térségnek Ázsia-csendes-óceáni régiót tartják. A Market Research Future adatai alapján Európában Németország birtokolja a legnagyobb piaci részesedést, a leggyorsabban növekvő piac pedig az Egyesült Királyság a vezeték nélküli fülhallgatók tekintetében. Minden piackutatónál a legkeresettebb modellek a 100 dollár alatti készülékek, a felmérések szerint kevesebbet vásárolnak a fogyasztók a 100-200 dollár ársávban található modellekből, a legkevesebb pedig a 200 dollár feletti típusokból fogy az adatok szerint. Ezzel összefüggésben a Transparency Market Research érdekes megállapítást tesz, véleményük szerint világszerte 3000 fülhallgató márka található, a fogyasztók többsége pedig nem rendelkezik neves márka termékével. Az értékesítési csatornák vonatkozásában szinte minden elemző cég egyetért abban, hogy a fogyasztók nagyobbik része az online vásárlást preferálja, a jövőben pedig várhatóan tovább erősödik az e-kereskedelem szerepe a fülhallgató szegmensben.

A növekedés motorjai

A vezeték nélküli fülhallgatók iránti keresletet a fogyasztók mobilitási preferenciái, a kényelem, az egyre nagyobb számban jelenlévő vezeték nélküli okoseszközökhöz történő egyszerű csatlakozás és a technológiai fejlesztések fokozzák elsősorban. Jelentős hatást gyakorol a szegmens forgalmára a sport, fitnesz és wellness globálisan növekvő trendje is, valamint a számítógépes játékokat használó fogyasztók növekvő száma is befolyással van a termékkör keresletére. Több piackutató említi, hogy az újabb telefonokról eltűnő fülhallgató csatlakozó is a vezeték nélküli fülhallgatók irányába tolja a piacot. A Mordor Intelligence és a The Businesss Research Company a zenei streaming szolgáltatások bővülésének is jelentőséget tulajdonít a kerslet szempontjából, a Transparency Market Research pedig emellett a hangoskönyv és podcast kínálat növekedését is a keresletet élénkítő tényezők közé sorolja. A globális piac bővülésében a Mordor Intelligence szerepet tulajdonít a feltörekvő országok növekvő okostelefon értékesítésének is.

 Termékajánló:

Promóció

Legjelentősebb piaci szereplők

Mivel a szegmensben a technológiai fejlesztéseknek meghatározó szerep jut az igények felkeltésében, a legjelentősebb piaci szereplők a leginnovatívabb márkák közül kerülnek ki. Az Apple és a Samsung minden piackutatónál ezek közé tartozik. Többen említik a meghatározó gyártók között a Sony, Bose, Sennheiser márkákat is, egyes piackutatóknál pedig felbukkan a Philips, a Panasonic, a Jabra, a Skullcandy, a 1More és a Xiaomi neve is ebben a sorban.

Trendek, fejlesztési irányok

A legújabb fejlesztések alapvetően három területre fókuszálnak, ezek a hangminőség, a dizájn és a funkcionalitás. A hangminőség tekintetében a nagyfelbontású hang mellett a személyre szabható hangprofilok említhetők. A funkcionalitás kapcsán a hosszabb üzemidő, a hangasszisztensek használatának lehetősége és a zenelejátszási vezérlők jelentik a fontosabb megoldásokat. A legújabb trendek pedig a vezeték nélküli fülhallgatók esetében az érintőképernyős töltő tok, és a beépített szenzorok, amelyek például képesek figyelni a felhasználó pulzusszámát és testhőmérsékletét is. Mint szinte minden termék esetében a dizájn ebben a szegmensben is fontos szempont a vásárlók számára. Mivel a hordható eszközöket egyre inkább tekintik divatos kiegészítőnek is, a színek és formák különösen fontos szempontnak számítanak a fogyasztóknak. Valamint egyre több gamer is használ a vezeték nélküli fülhallgatót, a gamer eszközöknek pedig általános jellemzője, hogy megjelenésükben is eltérnek a normál típusoktól.

  További rovatainkból:

20 év Gorenje

20 év Gorenje

Az elmúlt két évtizedben jelentősen átalakult a műszaki kereskedelem, ugrásszerűen fejlődött a technológia, globális és lokális szinten is változtak...

100 év tapasztalattal

100 év tapasztalattal

A Pepita.hu viszonylag új szereplő az online piacon, különösen műszaki termékek vonatkozásában. A jelenleg idehaza öt százalék feletti online...

Konyhakiállítás 2024

Konyhakiállítás 2024

Videók - Konyhakiállítás 2024Március 1-3 között került megrendezésre a 14. Konyhakiállítás, Magyarország legrangosabb konyha tematikájú rendezvénye....

További termékválogatások:

Xiaomi, vagy nem?

Xiaomi, vagy nem?

Noha egyre kevésbé jellemző, de egyáltalán nem ritka, hogy egy vállalat úgynevezett „multibrand” stratégiával van jelen a piacon, azaz a cég több...

Produktivitás nyomában

Produktivitás nyomában

A vállalati szférában a hatékonyság kulcsfontosságú tényező, az üzleti döntések alapját jelentő megfontolás azonban a munkavégzés kapcsán nem mindig...

Dupla, vagy szimpla

Dupla, vagy szimpla

Legyen szó bármilyen készülékről a vezérlés nem elhanyagolható szempont. Az egyszerű használhatóság szinte minden termékkörben a vásárlást...

Láthatatlan Terhelés Mutató

Láthatatlan Terhelés Mutató

A Samsung friss kutatása kimutatta, hogy az európaiak csaknem ugyanannyi időt töltenek a háztartási feladatok megoldásán való gondolkodással, mint...

Share This