A vezeték nélküli fülhallgató jövője

2024. április 10.
hőszivattyús szárítógép

A vezeték nélküli fülhallgató gyakorlatilag megjelenése óta dinamikusan fejlődik, különösen a TWS, azaz a valódi vezeték nélküli változatok népszerűsége növekszik leginkább. De minek köszönheti a termékcsoport a fogyasztók érdeklődését, kitart-e a lendület a jövőben is, milyen tulajdonságok számítanak a vásárlóknak? A szegmens további növekedési lehetőségeit, a termékkör alakulását meghatározó szempontokat és a területre jellemző trendeket gyűjtöttük össze több piackutató cég elemzését összegezve.

hőszivattyús szárítógép
A piac mérete

A vizsgált piackutató cégek egybehangzó véleménye, hogy a globális vezeték nélküli fülhallgató piacon a következő években számottevő növekedés várható, a növekedés mértékét illetően azonban jelentősen eltérnek az előrejelzések. A Market Research Future szerint 2030-ra a szegmens 33 milliárd USD forgalom várható. Nagyságrendileg hasonló a Transparency Market Research előrejelzése is, ami 43,9 milliárd USD  árbevételt prognosztizál 2031-re. A KBV Research azonban ennél lényegesen nagyobb növekedésre számít és 2028-ra már 243,9 milliárd USD bevételt jósol a piacon. A legoptimistább pedig a Persistence Market Research álláspontja, miszerint a szegmens 2033-ra már 522 milliárd USD forgalmat érhet el. Az általunk vizsgált publikus piackutatások közül darabszámot illetően csak a Mordor Intelligence bocsátkozott jóslásba, amely az idei évre 273,54 millió darab eladott készüléket valószínűsít, 2029-re pedig 937,67 millió eladott termékkel számol.

A földrajzi megoszlást tekintve a piackutatók álláspontja egységes, a legnagyobb piac Észak-Amerika, a második pedig Európa, míg a leggyorsabban fejlődő térségnek Ázsia-csendes-óceáni régiót tartják. A Market Research Future adatai alapján Európában Németország birtokolja a legnagyobb piaci részesedést, a leggyorsabban növekvő piac pedig az Egyesült Királyság a vezeték nélküli fülhallgatók tekintetében. Minden piackutatónál a legkeresettebb modellek a 100 dollár alatti készülékek, a felmérések szerint kevesebbet vásárolnak a fogyasztók a 100-200 dollár ársávban található modellekből, a legkevesebb pedig a 200 dollár feletti típusokból fogy az adatok szerint. Ezzel összefüggésben a Transparency Market Research érdekes megállapítást tesz, véleményük szerint világszerte 3000 fülhallgató márka található, a fogyasztók többsége pedig nem rendelkezik neves márka termékével. Az értékesítési csatornák vonatkozásában szinte minden elemző cég egyetért abban, hogy a fogyasztók nagyobbik része az online vásárlást preferálja, a jövőben pedig várhatóan tovább erősödik az e-kereskedelem szerepe a fülhallgató szegmensben.

A növekedés motorjai

A vezeték nélküli fülhallgatók iránti keresletet a fogyasztók mobilitási preferenciái, a kényelem, az egyre nagyobb számban jelenlévő vezeték nélküli okoseszközökhöz történő egyszerű csatlakozás és a technológiai fejlesztések fokozzák elsősorban. Jelentős hatást gyakorol a szegmens forgalmára a sport, fitnesz és wellness globálisan növekvő trendje is, valamint a számítógépes játékokat használó fogyasztók növekvő száma is befolyással van a termékkör keresletére. Több piackutató említi, hogy az újabb telefonokról eltűnő fülhallgató csatlakozó is a vezeték nélküli fülhallgatók irányába tolja a piacot. A Mordor Intelligence és a The Businesss Research Company a zenei streaming szolgáltatások bővülésének is jelentőséget tulajdonít a kerslet szempontjából, a Transparency Market Research pedig emellett a hangoskönyv és podcast kínálat növekedését is a keresletet élénkítő tényezők közé sorolja. A globális piac bővülésében a Mordor Intelligence szerepet tulajdonít a feltörekvő országok növekvő okostelefon értékesítésének is.

 Termékajánló:

Promóció

Legjelentősebb piaci szereplők

Mivel a szegmensben a technológiai fejlesztéseknek meghatározó szerep jut az igények felkeltésében, a legjelentősebb piaci szereplők a leginnovatívabb márkák közül kerülnek ki. Az Apple és a Samsung minden piackutatónál ezek közé tartozik. Többen említik a meghatározó gyártók között a Sony, Bose, Sennheiser márkákat is, egyes piackutatóknál pedig felbukkan a Philips, a Panasonic, a Jabra, a Skullcandy, a 1More és a Xiaomi neve is ebben a sorban.

Trendek, fejlesztési irányok

A legújabb fejlesztések alapvetően három területre fókuszálnak, ezek a hangminőség, a dizájn és a funkcionalitás. A hangminőség tekintetében a nagyfelbontású hang mellett a személyre szabható hangprofilok említhetők. A funkcionalitás kapcsán a hosszabb üzemidő, a hangasszisztensek használatának lehetősége és a zenelejátszási vezérlők jelentik a fontosabb megoldásokat. A legújabb trendek pedig a vezeték nélküli fülhallgatók esetében az érintőképernyős töltő tok, és a beépített szenzorok, amelyek például képesek figyelni a felhasználó pulzusszámát és testhőmérsékletét is. Mint szinte minden termék esetében a dizájn ebben a szegmensben is fontos szempont a vásárlók számára. Mivel a hordható eszközöket egyre inkább tekintik divatos kiegészítőnek is, a színek és formák különösen fontos szempontnak számítanak a fogyasztóknak. Valamint egyre több gamer is használ a vezeték nélküli fülhallgatót, a gamer eszközöknek pedig általános jellemzője, hogy megjelenésükben is eltérnek a normál típusoktól.

  További rovatainkból:

Az egyedülálló Inspired Home Show

Az egyedülálló Inspired Home Show

Az Inspired Home Show, amely Észak-Amerika legnagyobb háztartási cikk kiállítása 2025 márciusában ismét megrendezésre kerül. Mennyire volt sikeres a...

Piaci rugalmasság

Piaci rugalmasság

A Hama esetében tulajdonképpen megszokott, hogy a cég termékválasztékával rugalmasan reagál a kereslet alakulására.  A márka kínálatban pedig nem...

IFA 2024 I. rész

IFA 2024 I. rész

Videók - IFA 2024 I. rész A fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

IFA 2024 II. rész

IFA 2024 II. rész

Videók - IFA 2024 II. részA fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

További termékválogatások:

A jövő a Z generáció szerint

A jövő a Z generáció szerint

Milyen változásokat hozhat a fiatalok új szemlélete a gazdaságban, a felsőoktatásban, a munkahelyeken, a közlekedésben vagy a gyógyításban? A jövő...

Van, aki hidegen szereti…

Van, aki hidegen szereti…

Maga a cold brew kávékészítési eljárás, azaz „hideg főzés” már nagyon régóta létezik, bár népszerűsége csak a kávéfogyasztási kultúra fejlődésének...

Mérőszám a ruhakíméléshez

Mérőszám a ruhakíméléshez

Egy átlagos európai évente több mint 6,5 kg ruhát dob el, amelynek 87 százalékát vagy elégetik, vagy a hulladéklerakókba viszik. Ez közel 13,5 tonna...

Share This