Kapufa

2024. június 14.

A nagy érdeklődésre számot tartó sportesemények a műszaki kereskedelemben, elsősorban a televíziók kapcsán, mindig is kiemelt szezont jelentenek, amitől a piaci szereplők jelentős forgalomnövekedést remélnek. Különösen az egyik legnépszerűbb sportot, a labdarúgást érintő nagy tornák esetében fokozottak a várakozások. Noha a hatás az idei Európa-bajnokság kapcsán is érzékelhető, korántsem akkora, mint mondjuk 10 évvel ezelőtt. Ez pedig csak részben magyarázható a vásárlási hajlandóságra jelenleg negatív hatást gyakorló tényezőkkel.

hőszivattyús szárítógép
Minek az új TV?

Feltehetően a vásárlók azért döntenek egy sportesemény kapcsán új televízió beszerzése mellett, mert szeretnék, hogy a mérkőzéseket a korábbinál jobb minőségben követhessék nyomon. Ebből következően ilyenkor a vásárlások során két paraméter számít leginkább, a képminőség és képátló. Noha az is lehet, hogy a készülékcsere már amúgy is napirenden volt és a sportesemény csak az utolsó lökést adja. De a két említet tulajdonság valószínűleg ebben az esetben is a kiemelt figyelmet kap.

Láthatóan jobb, jobban látható

A technológia televíziók esetében is folyamatosan fejlődik, azonban mostanában nem volt forradalmi jelentőségű fejlesztés a szegmensben, vagy legalábbis nem akkora, mint amilyet a lapos televíziók, vagy a nagy felbontás megjelenése jelentett. Ez nagyon leegyszerűsítve azt jelenti, hogy a jobb tv, csak kicsivel jobb. Persze a legújabb képjavító megoldások, a mesterséges intelligencia és egyéb fejlesztések azért produkálnak láthatóan magasabb képminőséget, de ez a technológiai ugrás, már a készülékek vételárában is jelentős ugrást eredményez, ami csökkenti a potenciális vásárlók számát. A képátló esetében is hasonló a piaci mechanizmusok működése. Míg nem is olyan régen még a 32” képátló nagynak számított, manapság már az 50-55” képmérettől sem igazán esik hasra senki. Ráadásul az árak alakulása lehetővé tette, hogy a nagyobb méret is szélesebb vásárlói csoportok számára legyen elérhető

Így aztán az 50-55” szegmensben a piac a telítődés irányába mutat és csökken a potenciális vásárlók száma, míg az ennél is nagyobb készülékeknél részben a lényegesen magasabb ár szab korlátot a keresletnek.

A készülék helye

A még nagyobb képátlóval rendelkező modellek esetében korlátot jelenthet a fizikai méret is. Egész egyszerűen hiába lenne igény, vagy lehetőség egy nagyobb tv-re, a felhasználó az otthona adottságai miatt nem tudja megfelelően elhelyezni. Másrészt pedig a háztartások televízió ellátottsága magas, a magyar otthonokban már átlagosan meghaladja a kettőt. Kis túlzással lassan már a pincében is van tv, így az igény egy további modellre egyre kisebb. Mindehhez hozzájön még az is, hogy a televízió kezdi elveszíteni az elsődleges képmegjelenítő szerepet. A telefon, a monitor, a notebook egyre gyakrabban használt eszköz köszönhetően a tartalomfogyasztási szokásoknak, amelyek háttérbe szorítják a lineáris tévézést. A fiatalabb generációk esetében ez a jelenség fokozottan érzékelhető, ami pedig nem fest túl kedvező jövőképet a tv készülékek számára.

 Termékajánló:

Promóció

A foci azért mindig jó

Noha egy nagy labdarugó torna már nem hoz akkora kiugrást, mint korábban és a szezonalitás amplitúdója eseményről eseményre csökkent az elmúlt 6-8 évben, azért egy EB még mindig eredményez felfutást. Ráadásul nem csak a közvetlen értékesítés tekintetében van hatása. A sportszponzoráció az egyik leghatékonyabb márkaismertség növelő eszköz. A kapcsolódó promóciókban rejlő lehetőséget pedig szinte minden piacon használják, olyannyira, hogy a termék és a labdarúgás között gyakorlatilag nincs is kapcsolat. A futball sztárok népszerűsége is egy olyan terület, amit a marketing előszeretettel használ különösen egy nagyobb esemény idején. Számos brand választ márkanagykövetének labdarugó csillagot, vagy működik együtt vele valamilyen formában. Az iparágon belül pedig nem csak a tv szegmensben érintett gyártók, de több háztartási gép márka is él ezzel a lehetőséggel.

További rovatainkból:
Szeress bele az új konyhádba!

Szeress bele az új konyhádba!

Jövő tavasszal immár 15. alkalommal kerül megrendezésre a Konyhakiállítás Budapesten. A lakásfelújítás, háztartási gép vásárlás előtt állók ismét 3...

Közelebb a vásárlókhoz

Közelebb a vásárlókhoz

Nyolc éve debütált az Alza a magyar piacon és mára annak megkerülhetetlen szereplőjévé vált. Nyolc év alatt sokat változott az e-kereskedelem akár a...

IFA 2024 I. rész

IFA 2024 I. rész

Videók - IFA 2024 I. rész A fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

IFA 2024 II. rész

IFA 2024 II. rész

Videók - IFA 2024 II. részA fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

További termékválogatások:

Made in…

Made in…

ÖNMAGÁBAN AZ ÉSZAK-AMERIKAI PIAC ALAKULÁSA NEM BEFOLYÁSOLJA JELENTŐSEN AZ EURÓPAI PIACOK MŰKÖDÉSÉT. A MÁSODIK CIKLUSÁRA KÉSZÜLŐ ÚJ AMERIKAI ELNÖK...

Karácsonyi tervek

Karácsonyi tervek

A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi ajándékokra költeni. Ez derül ki az Alza októberi felméréséből. Saját kérdőíves...

Share This