
A japán vásárlók a legújabb modellek magas árai miatt egyre gyakrabban fordulnak a használt termékek felé a készülékek vásárlásakor. A jen zuhanása miatt például az új iPhone-ok kevésbé megfizethetőek egyes fogyasztói rétegek számára, ami Japánban a növekvő használtcikk-kereskedelemhez vezetett. Sok esetben ezekre a készülékekre a kedvezményes ár mellett a forgalmazók akár egy év garanciát is vállalnak. A Panasonic pedig előfizetéses szolgáltatás keretein belül lízing lehetőséget kínál bizonyos termékekre. A vállalat továbbfenntarthatóság iránti elkötelezettsége kapcsán a korábban hibák miatt kiselejtezett termékeket újrahasznosítja, ezzel is hozzájárulva a környezetvédelemhez. Hasonlóképpen, a Hitachi csoport és a nagy elektronikai kiskereskedő, a Yamada Holdings is kínál újrahasznosított termékeket eladásra, a Yamada pedig azt tervezi, hogy saját javítógyár létrehozásával tovább bővíti kínálatát.