
A Fnac-Darty csoport 4000 olyan felújított háztartási gépet árul, amelyeket a cég a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok támogatójaként biztosított a sportolók számára az olimpiai faluban. A készülékeket azonban nem csak ez teszi különlegessé. A kereskedő ugyanis az ecosystem non-profit szervezettel együttműködve ezeknél a termékeknél vezeti be elsőként a digitális útlevél névre keresztelt termékinformációs megoldást. A QR-kódon keresztül elérhető, az Ariaee által kifejlesztett nyílt forráskódú protokollon alapuló új megoldás célja, hogy a fogyasztók, illetve a javítás és újrahasznosítás területén tevékenykedő piaci szereplők számára megbízható módon nyomon követhető legyen a készülékük életciklusának minden lépése, a gyártástól az újrahasznosításig. A digitális útlevélben szerepel a termék teljes története, a sportolók falujában való telepítéstől a Darty vevőszolgálati műhelyeiben történő felújításig. Tartalmaz továbbá egy termékkezelési lapot, a használati útmutatót, garanciát a felújított termékek eredetére vonatkozóan, tanúsítvány arról, hogy a termék továbbértékesítéskor teljesen működőképes, illetve azonnali hozzáférést a karbantartási vagy javítási szolgáltatásokhoz és segítséget a pótalkatrészek azonosításához. A digitális útlevelet a tervek szerint 2025 első negyedévében vezetik be az összes Fnac Darty Second Life háztartási készülékre, és fokozatosan az új vagy javított termékekre is kiterjesztik.