A hazai kiskereskedelmi monitor piac az idei év első nyolc hónapjában dinamikus bővülést mutatott. Kevés olyan termékkategória akad jelenleg a TCG piacon, amely hasonló ütemű fejlődést produkál. Az alábbi diagram is jól szemlélteti, hogy minden egyes hónapban az eladott monitorok száma meghaladta az előző évit, és egy erőteljes „back to school” időszakot is láthatunk. Összességében augusztusig bezárólag 22,5 százalék növekedésben van a piac volumen alapon az előző év azonos időszakához viszonyítva, ezért kíváncsian várjuk, hogy ez a lendület kitart-e az év végéig.
A volumen-növekedést nem kísérte drasztikus árcsökkentés, mivel a piac egy kicsit eltolódott a „gamer” monitorok felé, melyek átlagára 3,4 százalékkal emelkedett a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. Emellett a hagyományos monitorok átlagárában 1,3 százalékos csökkenést láttunk, így a teljes monitor kategória átlagára 3,6 százalékkal nőtt.
De hogy mekkora is a „gamer” monitor piac? Idei évben az értékesített volumen 44 százaléka már ide tartozott, és ezzel együtt a 27” feletti képátmérőjű készülékek piaca növekedett, aminek következtében már 55 százalékot tesznek ki az eladott készülékek tekintetében.
A vásárlás helyszíne ezen termékkör esetében zömmel az online tér, ahol idén már a készülékek 71 százaléka talált gazdára.












