A hűtőszekrény az egyik legfontosabb termékkör a háztartási készülékeken belül, így az egyik legnagyobb választék is ebben a termékcsoportban található. Éppen ezért minden innováció, minden újdonság, minden vásárlói igényekre adott válasz nagy jelentőséggel bírhat a piacon. A hűtőszekrények szegmenséről, a jellemző trendekről, a fogyasztói elvárásokról és a Liebherr közelmúltban bemutatott új sorozatáról Thomas Ausserdorfert, a Liebherr Ausztria és Kelet-Európa értékesítési igazgatóját kérdeztük.
A világjárvány számos termékkör esetében formálta a fogyasztói igényeket. A hűtők esetében is tapasztalható hasonló folyamat? Bizonyos termékjellemzők nagyobb figyelmet kapnak a vásárlóknál, mint korábban?
Mivel a világjárvány a fogyasztók utazási szokásait erősen korlátozta, és az otthonaikra fordított figyelem fokozottan előtérbe került, természetesen a hűtő- és fagyasztószekrények iránti kereslet erőteljesen megnőtt, beleértve a meglévő modellek lecserélését is. Ugyanakkor az élelmiszerek tárolása, valamint az eltarthatósági idő meghosszabbítása is fontos szempont a vásárlóknál. Éppen ezért a Liebherr tárolómegoldása – a BioFresh – igen nagy keresletnek örvend. Természetesen az otthoni készülékek összekapcsolhatósága is egyre nagyobb szerepet játszik. A Liebherr új sorozatának minden hűtőszekrénye és fagyasztószekrénye pedig mostantól a Liebherr SmartDevice segítségével hálózatba kapcsolható.
Két évvel ezelőtt megváltozott az energiacímke-szabályozás a hűtők esetében is. Így jelenleg a kínálat zöme a „E” és „F” osztályban található, „C” osztályos modellekből nagyon kevés van, ennél jobb pedig szinte nincs is a magyar piacon. A Liebherr új sorozatában viszont „A” energiaosztályba tartozó készülék is megjelent. Ez a tulajdonság lényeges különbséget jelent a készülék árában?
A Liebherr mindig is úttörő szerepet játszott az energiahatékonyság területén. A hűtőszekrények és fagyasztók specialistájaként célunk az is, hogy mindig a legmodernebb technológiával rendelkezzünk és előremutatók legyünk. Minden termékcsaládnak van egy bizonyos ársorrendje. A Liebherrnél a készülékkínálatban megkülönböztetjük a Pure, Plus, Prime és Peak osztályokat. Ezen a felosztáson belül pedig természetesen különböző funkciók és árkategóriák érhetők el.
Véleménye szerint mennyi ideig számíthat ez a termékjellemző különlegesnek, ritkának? Más szóval, mikor válhat általánossá az „A” osztály a piacon?
Minden attól függ, hogy a többletérték mennyire jut el a végfelhasználóhoz, és milyen mértékben hajlandóak ezért a hozzáadott értékért a magasabb árat megfizetni.
Az új hűtőkészülékeikben DuoCooling rendszer, azaz külön-külön szabályozható hűtőkör is található. Ez szintén olyan megoldás, amivel nem rendelkezik minden márka. Miért hasznos ez a megoldás?
A hűtőszekrények és fagyasztók specialistájaként folyamatosan arra törekszünk, hogy újításokkal és hozzáadott értékkel jelenjünk meg a piacon. A DuoCooling csak egy a sok ilyen többletelőnyt képviselő funkció közül, amelyet a tárolási klímára vonatkozó stratégiánk részeként fejlesztettünk. Egyébként az új sorozatunk minden hűtőszekrényében és fagyasztószekrényében megjelennek a tárolási körülmények szempontjai. Még a belépő szintű Pure sorozatban is EasyFresh, páratartalom-szabályozással rendelkező zóna, és DuoCooling rendszer segítségével tárolhatók az élelmiszerek. A DuoCooling megoldás lényege pedig, hogy megakadályozza a szagok átáramlását a hűtő- és a fagyasztórészek között, valamint a rendszer meggátolja az élelmiszerek kiszáradását is. Ez egy a Liebherr által kínált speciális extra előny jelent a vásárlók számára.
A smart funkciók a hűtők esetében mintha némileg háttérbe kerültek volna, pedig teljesen új dimenziókat nyithatnak. Mi erről a véleménye, illetve mennyire fontos fejlesztési irány ez jelenleg?
Minden háztartásikészülék-gyártó szembesül a hálózatba kapcsolhatóság témakörével. Fontos, hogy permanensen fejlesszük és népszerűsítsük ezt a jövőbe mutató területet. A Liebherr is folyamatosan nagy hangsúlyt fektet a digitális területre, a háztartási készülékek esetében a SmartDevice, professzionális készülékeknél pedig a SmartMonitoring megoldásokkal, mert fontos, hogy megmutassuk a vásárlóknak az elképzeléseket és az innovációkat. Különösen nagy jelentősége van azonban annak, hogy a vásárlók számára olyan hozzáadott értéket kínáljunk, amely egyértelműen felismerhető előnyöket nyújt.
„A Liebherrnél már lehetőség van arra is, hogy a vásárló saját maga állítsa össze az általa konfigurált hűtőszekrényt vagy fagyasztót. ”
Melyek a domináns terméktrendek jelenleg a hűtőszekrényeknél? Növekszik az igény például a frissen tartó technológiák, a bepakolást megkönnyítő speciális kialakítású rekeszek iránt?
Mindig azok a termékjellemzők dominálnak, amelyek pluszlehetőségeket, további előnyöket kínálnak a vásárlók számára. A nagy számban elérhető, új frissen tartó technológiák mellett a személyre szabhatóság megatrendként van jelen. A Liebherrnél már lehetőség van arra is, hogy a vásárló saját maga állítsa össze az általa konfigurált hűtőszekrényt vagy fagyasztót. Így a felhasználó egy olyan végterméket kap otthonába szállítva, amely egy a kívánságai és igényei szerint összeállított egyedi készülék.
A Liebherr új hűtőválasztéka hogyan szegmentálható?
A Liebherr rendelkezik a világ legnagyobb hűtő- és fagyasztószekrény-kínálatával. Az új készülékcsaláddal pedig a Liebherr új útra lépett. Négy készülékosztály, a Pure, Plus, Prime és Peak alkotja a programot, amely a valódi innovációk és a megfizethető technológiák párosítását képviseli. A végfelhasználók még a belépőosztályt jelentő Pure szériában is esztétikus acélfelületek és Liebherr frissen tartó technológiák kombinációját kapják. Emellett minden új készülék hálózatba kapcsolható, és a leginnovatívabb hűtési technológiával, a BluPerformance-szal rendelkezik, amely olyan előnyöket egyesít, mint az energiahatékonyság és a maximálisan kihasználható térfogat.
További rovatainkból:
Az egészségtudatosság és innováció pozitívan hat a turmixgép piacra
Napjainkban az egészségtudatos táplálkozás egyre nagyon hangsúlyt kap, aminek következtében új tendenciák figyelhetők meg az étel-előkészítésben,...
Készülékhasználati szokások itthon
A hazai elektronikaikészülék-gyártókat és forgalmazókat tömörítő szakmai szövetség, az APPLiA Magyarország Egyesülés, amely jelenleg 13 céget és...
Beszélgetés Mészáros Fannival, az APPLiA Magyarország Egyesülés cégvezetőjével
A környezetvédelmi megfontolások már évtizedek óta napirenden vannak a háztartási gépekkel kapcsolatban. A fogyasztói oldalon azonban ezek a...
Beszélgetés Német Csongorral, a korábban a MediaMarkt magyar és osztrák leányvállalatát is irányító szakemberrel
A világjárványnak rendkívül komoly hatásai voltak globálisan az elmúlt két évben, sőt a pandémia következményei ma is érezhetők világszerte. A...












