8. TCG Retail Summit 2022 – A kiskereskedelem jövője

2022. május 25.

A 8. TCG Retail Summit konferenciára május 17–19. között került sor, a helyszín pedig ezúttal az osztrák főváros volt. A műszaki kereskedelem európai csúcsvezetőinek részvételével zajló esemény ezúttal is számos olyan témát boncolgatott, amelynek meghatározó szerepe lehet a szektor jövőjét illetően. A következőkben néhány, a konferencián megjelenő témából adunk ízelítőt.

Beko

John Ryan, a Newstores ügyvezető igazgatója

Valóban szükségünk van fizikai boltokra?

A világjárvány, a javuló logisztika és az áruk online bemutatásának olyan lehetősége, amely néhány évvel ezelőtt még lehetetlen lett volna, mind-mind azt mutatja nekünk, hogy valójában nincs is szükségünk fizikai boltokra. Mi az tehát, ami miatt a vásárlók folyton visszatérnek a boltokba, és mit tehetnek a kiskereskedők, hogy ösztönözzék ezt a fajta viselkedést? A szakember ennek kapcsán adott globális áttekintést arról, hogy mit tesznek a legjobb kiskereskedők.

Ines Haaga, Global Strategic Insights, GfK

Hogyan alakítják át az intelligens fogyasztók a kiskereskedelem világát

A fogyasztók „okosabbá” váltak, amit a világméretű járvány okozta zavarok felgyorsítottak. Vásárlási útjaik új valóságot tárnak fel; ezek a fogyasztók a digitális információk által táplálva arra ösztönzik a kiskereskedőket és a gyártókat, hogy reagáljanak az új erőviszonyokra. A mai fogyasztó zökkenőmentes vásárlási élményt igényel – és az e-kereskedelem sikeres megközelítése csak a kiindulópont ebben az irányban.

Ian Jindal, a RetailX vezérigazgatója, az InternetRetailing társalapítója

A digitális közvetlen fogyasztói értékesítésről

Az előadás a RetailX´ kutatásainak fontosabb eredményeit mutatta be. A 11 400 vállalat és több mint 100 000 weboldal adatait összegző vizsgálat a 2021-es európai márkaindex és a European Top1000 (szerk.: az Európában legjobban teljesítő kiskereskedelmi és közvetlen értékesítéssel foglalkozó márkák rangsora) alapján számos érdekes megállapítást tesz. Ezek közül az egyik, hogy a fogyasztók közvetlen kapcsolatot szeretnének a kedvelt márkákkal, és egyre többet is várnak el az online márkáktól, amit a közvetlen vásárlások számának növekedésével jutalmaznak. Európa-szerte a fogyasztók a piacterek felé áramlanak. 2021-ben az online forgalom több mint 55%-a a piacterekre irányult, amelyekből több mint 400 nagy jelentőségű található az öreg kontinensen. A kiskereskedők részesedése pedig a látogatásokból 30%-ról 20%-ra esett vissza, a márkák közvetlen forgalma így hamarosan megelőzi őket.

Alex Baldock, vezérigazgató, Currys

Cél és profit

A technológia egyre fontosabbá válik mindennapi életünkben. Egy új eszköz megvásárlása izgalmas, de egyben zavaró és drága is lehet. A vásárlóknak segítségre van szükségük, legyen szó akár a technológia kiválasztásáról, megfizethetőségéről vagy annak teljes körű kihasználásáról. Ebben az előadásban Alex elmagyarázta, hogyan lehet biztonságos és virágzó jövőt építeni, ha a cél és a profit kéz a kézben jár. Bemutatta, hogy a Currys hogyan használja ki erősségeit, és hogyan épít olyan omnichannel kiskereskedőt és szolgáltatót, amely minden segítséget megad az ügyfeleknek, miközben kereskedelmi céljait – a nyereséget – is megvalósítja.

Dr. Rainer Strack, Senior Partner Emeritus & Senior Advisor, BCG

A munka jövője a kiskereskedelemben

A koronavírus exponenciális növekedése ugyanilyen exponenciális változást eredményezett a munkavégzésben. Hét emberi prioritást ismerhettünk meg az előadó által „az új most”-nak nevezett területre vonatkozóan: az intelligens munka mint új szabvány, a fizikai és mentális egészség, a készségek és tehetségek új paradigmája, rugalmas munkaerő, új vezetői modell fejjel, szívvel és kézzel, célorientált kultúra, és végül egy bionikus szervezet. A közelmúlt válsága minden ágazatban átformálta a munkavállalók elvárásait, és ezalól a kiskereskedelem sem kivétel – derül ki a közelmúltban végzett felmérésből, amelyre több mint 200 000 válasz érkezett a világ minden tájáról, köztük 12 673 a kiskereskedelmi ágazatból.

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

IFA 2022

IFA 2022

Az IFA 2022 három év után idén ismét eredeti formátumában került megrendezésre. A hosszú kihagyás miatt az idei expó nem pusztán a bemutatkozó...

EuroCucina 2022

EuroCucina 2022

Az elmúlt néhány évben több nemzetközi kiállítás is tett arra kísérletet, hogy a járványhoz kapcsolódó korlátozások mellett is megrendezze online...

Konyhakiállítás 2022

Konyhakiállítás 2022

Idén 12. alkalommal került sor a legjelentősebb konyha tematikájú rendezvényre. A Konyhakiállítás 2022 számára a budapesti Papp László Sport Aréna...

KBIS 2022

KBIS 2022

Február elején került sor Orlandóban Észak-Amerika legnagyobb konyhai és fürdőszobai szakkiállítására, a KBIS 2022 expóra. Noha az amerikai...

CES 2022: Más, mint korábban

CES 2022: Más, mint korábban

A CES, a világ egyik legjelentősebb TCG- (technical consumer goods) kiállítása mindig az újdonságokról szól, a technológia fejlődését mutatja be, a...

Share This