8. TCG Retail Summit 2022 – A kiskereskedelem jövője

2022. május 25.

A 8. TCG Retail Summit konferenciára május 17–19. között került sor, a helyszín pedig ezúttal az osztrák főváros volt. A műszaki kereskedelem európai csúcsvezetőinek részvételével zajló esemény ezúttal is számos olyan témát boncolgatott, amelynek meghatározó szerepe lehet a szektor jövőjét illetően. A következőkben néhány, a konferencián megjelenő témából adunk ízelítőt.

Beko

John Ryan, a Newstores ügyvezető igazgatója

Valóban szükségünk van fizikai boltokra?

A világjárvány, a javuló logisztika és az áruk online bemutatásának olyan lehetősége, amely néhány évvel ezelőtt még lehetetlen lett volna, mind-mind azt mutatja nekünk, hogy valójában nincs is szükségünk fizikai boltokra. Mi az tehát, ami miatt a vásárlók folyton visszatérnek a boltokba, és mit tehetnek a kiskereskedők, hogy ösztönözzék ezt a fajta viselkedést? A szakember ennek kapcsán adott globális áttekintést arról, hogy mit tesznek a legjobb kiskereskedők.

Ines Haaga, Global Strategic Insights, GfK

Hogyan alakítják át az intelligens fogyasztók a kiskereskedelem világát

A fogyasztók „okosabbá” váltak, amit a világméretű járvány okozta zavarok felgyorsítottak. Vásárlási útjaik új valóságot tárnak fel; ezek a fogyasztók a digitális információk által táplálva arra ösztönzik a kiskereskedőket és a gyártókat, hogy reagáljanak az új erőviszonyokra. A mai fogyasztó zökkenőmentes vásárlási élményt igényel – és az e-kereskedelem sikeres megközelítése csak a kiindulópont ebben az irányban.

Ian Jindal, a RetailX vezérigazgatója, az InternetRetailing társalapítója

A digitális közvetlen fogyasztói értékesítésről

Az előadás a RetailX´ kutatásainak fontosabb eredményeit mutatta be. A 11 400 vállalat és több mint 100 000 weboldal adatait összegző vizsgálat a 2021-es európai márkaindex és a European Top1000 (szerk.: az Európában legjobban teljesítő kiskereskedelmi és közvetlen értékesítéssel foglalkozó márkák rangsora) alapján számos érdekes megállapítást tesz. Ezek közül az egyik, hogy a fogyasztók közvetlen kapcsolatot szeretnének a kedvelt márkákkal, és egyre többet is várnak el az online márkáktól, amit a közvetlen vásárlások számának növekedésével jutalmaznak. Európa-szerte a fogyasztók a piacterek felé áramlanak. 2021-ben az online forgalom több mint 55%-a a piacterekre irányult, amelyekből több mint 400 nagy jelentőségű található az öreg kontinensen. A kiskereskedők részesedése pedig a látogatásokból 30%-ról 20%-ra esett vissza, a márkák közvetlen forgalma így hamarosan megelőzi őket.

Alex Baldock, vezérigazgató, Currys

Cél és profit

A technológia egyre fontosabbá válik mindennapi életünkben. Egy új eszköz megvásárlása izgalmas, de egyben zavaró és drága is lehet. A vásárlóknak segítségre van szükségük, legyen szó akár a technológia kiválasztásáról, megfizethetőségéről vagy annak teljes körű kihasználásáról. Ebben az előadásban Alex elmagyarázta, hogyan lehet biztonságos és virágzó jövőt építeni, ha a cél és a profit kéz a kézben jár. Bemutatta, hogy a Currys hogyan használja ki erősségeit, és hogyan épít olyan omnichannel kiskereskedőt és szolgáltatót, amely minden segítséget megad az ügyfeleknek, miközben kereskedelmi céljait – a nyereséget – is megvalósítja.

Dr. Rainer Strack, Senior Partner Emeritus & Senior Advisor, BCG

A munka jövője a kiskereskedelemben

A koronavírus exponenciális növekedése ugyanilyen exponenciális változást eredményezett a munkavégzésben. Hét emberi prioritást ismerhettünk meg az előadó által „az új most”-nak nevezett területre vonatkozóan: az intelligens munka mint új szabvány, a fizikai és mentális egészség, a készségek és tehetségek új paradigmája, rugalmas munkaerő, új vezetői modell fejjel, szívvel és kézzel, célorientált kultúra, és végül egy bionikus szervezet. A közelmúlt válsága minden ágazatban átformálta a munkavállalók elvárásait, és ezalól a kiskereskedelem sem kivétel – derül ki a közelmúltban végzett felmérésből, amelyre több mint 200 000 válasz érkezett a világ minden tájáról, köztük 12 673 a kiskereskedelmi ágazatból.

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Változó világ, új válaszok

Változó világ, új válaszok

Idén a cseh főváros adott otthont a 11. TCG Summitnak. A fogyasztói elektronikai szakma európai vezetői, mind a gyártó cégek, mind a kiskereskedők...

Liebherr Roadshow

Liebherr Roadshow

2023 után ismét visszatért a Liebherr Roadshow. Áprilisban Magyarországra érkezett a cég roadshow kamionja, amely 65 m² hasznos bemutatófelületen...

Konyhakiállítás 2025

Konyhakiállítás 2025

A 15. jubileumi Konyhakiállítást 2025. február 28. és március 2. között rendezték meg, amelynek idén is a Budapest Sportaréna adott otthont....

CES 2025

CES 2025

A legérdekesebb és leginnovatívabb háztartási gépek az idei kiállításon  2025-ben is lezajlott a világ legnagyobb technológiai kiállítása, azaz a...

KBIS 2025

KBIS 2025

Február végén a Las Vegas Convention and Exhibition Center a CES mellett egy másik kiállításnak is helyet adott, itt került megrendezésre a KBIS,...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató