
Az elmúlt néhány évben több nemzetközi kiállítás is tett arra kísérletet, hogy a járványhoz kapcsolódó korlátozások mellett is megrendezze online vagy hibrid formában a rendezvényét. Ezek azonban nem voltak különösebben sikeresek, és inkább csak arra voltak alkalmasak, hogy megmutassák, a fizikai kiállítások nem igazán alakíthatók digitális tárlattá. A háztartási gépek iparágában 2019 után idén először került sor jelentős, nemzetközi tekintetben is mérvadó fizikai eseményre, a júniusban, Milánóban megrendezett Salone del Mobile révén. Az EuroCucina tehát visszatért, nem is akárhogyan.
A visszatérés
Az elmúlt három évben a márkák fizikailag nem tudták bemutatni újdonságaikat, és a különböző internetes streamek és közvetítések révén nyilvánvaló, hogy a cégek legnagyobb újdonságaikat a járvány utáni első rendezvényekre tartogatták. A Salone del Mobile részeként megrendezett EuroCucina annyi újdonságot kínált, amire eddig szinte nem is nagyon volt példa. Bár a világ még mindig a világjárvány hatásaitól szenved, és jelentős geopolitikai problémákkal küzd, az olasz Salone del Mobile több mint 262 000 látogatót fogadott. Ez körülbelül 70 százaléka a legutóbbi, 2019-es, pandémia előtti expó látogatottságának, de a világban jelenleg uralkodó negatív hatásokat tekintve ez hatalmas szám. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy idén gyakorlatilag nem érkeztek Milánóba oroszok és kínaiak, akik 2019-ben a látogatók közel 11 százalékát tették ki.
A személyes találkozókra, üzletkötésre és a termékújdonságok személyes megismerésére való éhség úgy tűnik, továbbra is létezik. És nagyon valószínűtlen, hogy ez a tendencia a közeljövőben elhalványul. A közelgő IFA ezért valószínűleg minden idők egyik legnagyobb durranása lesz, hiszen az EuroCucinához képest sokkal több háztartási gépgyártó cég állít ott ki. Bármennyire is látványos volt Milánó, a háztartási gépipar szempontjából valójában csak egy kis előétel volt. A főfogás szeptemberben vár ránk, és az előzetes hírek alapján igazán komoly újdonságok megjelenésére számíthatunk. De addig nézzük, mit tartogatott az EuroCucina.
Beko

A Beko kiemelkedő újdonsága az új Beyond termékcsalád bPRO700 sütője volt. Az innovatív AeroPerfect forrólevegő-keringtetéssel és HomeWhiz csatlakoztathatósággal rendelkező új termék 13 sütési funkciót kínál, és hússzondát is tartalmaz. A vezérlési megoldás is nagyon érdekes, ami egy kisebb érintős és színes LCD-kijelzőt kombinál egy forgótárcsával és érintős ikonokkal. A felhasználó közvetlenül a kijelzőre is koppinthat, és a tárcsával egyaránt megerősítheti a műveleteket, illetve navigálhat a menüben. Ily módon a Beko a fiatalabb és a hagyományosabb vezérlési módszereket igénylő idősebb vásárlóknak egyaránt megfelel. A sütő várhatóan a magyar piacon is bevezetésre kerül.
Bertazzoni

Az 1882-ben alapított legendás olasz márka, amely többek között egyedi fényezésű sütőiről is ismert, egy új prémiumkategóriás tűzhelyet mutatott be a vásáron. A flexibilis indukciós főzőfelületbe épített elszívóval rendelkező modell egy trendet kezd kirajzolni. Hasonló készüléket mutatott be nemrégiben a rivális Steel márka, így nagyon valószínű, hogy a prémiumtűzhelyek szegmensében ez a tendencia lesz az irányadó.
Bora

A viszonylag fiatal német márka volt az első, aki 2007-ben előállt a páraelszívóba integrált főzőlappal, ezzel pedig új trendet hívott életre, amelyet ma már az egész iparág követ. A főzőlapok mellett a BORA most már sütőket is gyárt, eddig egy modellt, az X BO-t, amit igen nagy érdeklődés övezett. Az X BO sütő több okból is kiemelkedő. A 19 hüvelykes, teljes szélességű előlapi érintőképernyő mellett érdekessége, hogy az ajtó kinyitása előtti szénszűrőjén keresztül légszűrést végez, és így főzés közben nem jutnak ki szagok a konyhába. Természetesen intelligens sütőről van szó, rengeteg recepttel és kiegészítő funkcióval.
BSH

A Siemens ősszel dobja piacra az iQ700 sütők új generációját. Az újítások pedig valószínűleg a Bosch márkanév alatt megjelenő modellekben is megjelennek később. A sütők mind dizájnjukban, mind funkciójukban érdekesek. A legnagyobb újdonság a dizájnban a fogantyú, amely bár kiáll az ajtóból, optikai csalódást keltve gyakorlatilag láthatatlan. Ami a funkciókat illeti, a sütő képes érzékelni a barnulási fokát, mondjuk egy pizza esetében. A kijelzőn beállítható, hogy mennyire legyen ropogós a pizza széle, és a sütő a beépített kamera és az AI segítségével tudja, hogy mikor érte el ezt a szintet. A készülék az adatokat felhőbe küldi, ahol a tényleges kiértékelés történik. Így az egész rendszer tanulni, és fejlődni fog az összes eladott és wifivel összekapcsolt, ilyen funkciókkal rendelkező Siemens sütőből származó információk alapján. A funkciók között számos recept és a hangalapú asszisztens használatának lehetősége is szerepel.
Cooking Surface

Egy olyan indukciós megoldásról van szó, amely egyáltalán nem látszik a konyhában. Az indukciós tekercsek ugyanis közvetlenül a munkalap alatt vannak, így nem kell lyukat vágni a főzőlapnak. A főzőfelületek nagyon finoman, szinte láthatatlanul jelennek meg. A vezérlés egy kábellel kapcsolódik az induktorokhoz – ez egy dugaszolható házba rejthető, amely a főzőlapon rejtve van, mint például egy konnektor. Az érdekes megoldás mögött a Cooking Surface áll, amely az ABK Stone konyhai munkalapok szállítójával dolgozik együtt. Az érdeklődők így számtalan színvariáció közül is választhatnak.
Electrolux

A svéd gyártó standján a szokásos termékújdonságok mellett egy futurisztikus „a jövő konyhája” koncepciót is bemutatott. Néhány évvel ezelőtt még a cégek az összekapcsolhatóságra és az intelligens funkciókra összpontosítottak ezekben a bemutatókban, most azonban a főtéma a fenntarthatóság. Az Electrolux GRO konyhája nemcsak a készülékekre koncentrál, hanem arra is, hogyan használjuk a konyhai teret, és mit főzünk benne. A hangsúly az állati eredetű élelmiszerek csökkentésére és a növényi alapú élelmiszerek fogyasztásának növelésére helyeződött. A márka többek között kiállított egy 69 cm széles beépített hűtőszekrényt is. Az Electrolux a negyedik cég, amely ilyen típusú hűtőszekrénnyel bővíti kínálatát. A modell két hűtőkörös lesz, így a friss élelmiszerek optimális hőmérsékleten és páratartalomban tárolhatók benne.
LG

Az LG Signature szuperprémium márkájával jelent meg a kiállításon. A 120 cm széles franciaajtós hűtőszekrény mellett érdekesek voltak a márka beépíthető sütői is. Első pillantásra azért tűnnek fel, mert nincs rajtuk fogantyú. Az ajtó jobb felső sarkán történő könnyű nyomásra nyílnak ki.
Samsung

A koreai gyártó az elmúlt években érezhetően fokozta tevékenységét a háztartási gépek szegmensében. Egyik oldalról a dizájn tekintetében, amit például a Bespoke hűtőszekrény koncepció és kék színű beépíthető sütők is mutatnak. Másrészről pedig a technológiai fejlesztésekkel és praktikus megoldásokkal, mint amilyen a hagyományos kosarakhoz hasonlóan fémkivitelű evőeszközfiók a márka új mosogatógépeiben.
Haier

A kínai óriás nem közvetlenül a kiállítási területen, hanem Milánó központjában, a Superstudio Più rendezvénytérben állított ki. Az egyik újdonság pedig a Series 9 négyajtós Cube 90 hűtőszekrénye volt, ajtóba integrált táblagéppel, amelyen keresztül többek között más háztartási készülékek vezérlése és kezelése, receptek keresése és számos más funkció használata is lehetséges. A Chef@Home sütő pedig üvegajtó helyett nagy méretű érintőképernyővel rendelkezik. Hasonló koncepciót korábban a Candy is piacra dobott, de a Haier változata új fejlett funkciókat is kínál. Hússzondát és kamerát is kapott, amely nem csak arra való, hogy az ételeket a kijelzőn és mobilon keresztül távolról is megnézhessük. A sütő a kamerának köszönhetően képes értékelni az ételek állapotát.
Hoover

A Hoover esetében a H-WASH 700-as sorozatú mosógép új modellje volt igazán különleges. A készülék keskeny kivitelű, mindössze 44 cm mély, ennek ellenére 9 kg szennyest tud befogadni. A mosógép Ultra Wide Care Drum nevű, extra széles dobot használ, amely a mélységéhez képest rekordkapacitást biztosít. Gőzfunkciókból és egy újabb adag speciális programból sem lesz hiány a hOn alkalmazásban.
Hoover

A Candy egy szabadon álló mosogatógép-prototípussal nyűgözte le a látogatókat. A készülék elvileg egy teljes töltetet képes 35 perc alatt elmosni és megszárítani. Azt egyelőre nem tudni, hogy a végleges termék mikor kerül piacra.