Új koncepcióval rukkolt elő a Haier. A bérelhető mosógépprojekt, a Haier Washpass szeptembertől indul Olaszországban, majd a későbbiekben további országokban is elérhetővé válik. A megoldás lényege, hogy a fogyasztónak nem kell kifizetnie a mosógépet, hanem egyfajta előfizetés keretében bérli azt. Az elképzelések szerint a 80-100 eurós telepítési díj után havonta 10-20 eurót kell fizetni, annak függvényében, hogy milyen gyakran használják a készüléket.
Az összeg nem is tűnik annyira elrugaszkodottnak., A díj a karbantartási és szervizköltségek mellett a mosószert is tartalmazza. Ráadásul ez utóbbit nem is kell külön megrendelni. A Haier Washpass projektben szereplő speciális modell ugyanis automata mosószer-adagolóval és wifikapcsolattal is rendelkezik. Így a gép tájékoztatja a céget, amikor az utántöltés aktuális, amely ezután házhoz szállítja az újabb adag mosószert. Ezek a mosógépek négykomponensű, a Nuncas által fejlesztett mosószert használnak, és mindig éppen olyan arányban adagolják azt, amire a töltet függvényében szükség van. A Haier fejlesztéseiben egyébként is kulcs szerepet játszik az összekapcsolhatóság, így az új projekt nem is annyira váratlan a cégtől. A koncepció még bevezetés előtt áll. Így azt még nem lehet tudni, hogy a modellváltásokat leköveti-e a rendszer, vagyis időnként újabb modellre cserélik-e a bérelt gépet. A teljes képhez az is hozzátartozik, 2020 végén az Egyesült Királyságban a cég már Candy márkaneve alatt belebegtette a projektet, de végül mégis Olaszország és a Haier brand mellett döntöttek a bevezetés kapcsán. Nagy kérdés, hogy milyen lesz a fogadtatás. Különösen fiatal generáció körében, amely nyitottabb az ilyen modellekre, sőt a tech- és gamingvilágban már tapasztalatuk is lehet vele.