Áprilisban Magyarországra érkezett a Liebherr Roadshow. A mobil bemutatóterem idehaza három városba látogatott el. Budapest mellett Veszprémben és Debrecenben is megállt a márka hat országot bejáró utazó kiállítása, amely szó szerint közelebb hozta a márka termékkínálatát.

Utazó kiállítás
Az Ausztria, Szlovénia, Magyarország, Szlovákia, Cseh Köztársaság és Lengyelország útvonalon 36 állomás szerepelt a Liebherr közép-európai utazó kiállításának programjában. A roadshow-koncepció lényege, hogy egy mobil bemutatóterem segítségével a márka szó szerint közelebb kerüljön a partnereihez, és a megszokottól eltérő formával hatékonyabbá és érdekesebbé tegye a termékkínálat és az innovációk bemutatását. A cég idehaza a viszonteladó partnerek és konyhastúdiók képviselői mellett lakberendezőket és a márka professzionális üzletágának ügyfeleit, összesen mintegy 400 meghívottat invitált az eseményre. A kamionban kialakított bemutatóteremben 17 készülék képviselte a Liebherr 2023-as választékát, amelyek között a szabadon álló hűtőszekrények mind a négy felszereltség szintje, a Pure, a Prime, a Plus és a Peak is megjelent, de borhűtő, beépíthető készülékek, és fagyasztó is helyet kapott a „showroom”-ban. A termékbemutatást pedig szakmai prezentáció is kiegészítette, amely a márka újdonságaiból adott ízelítőt.

Technológiák testközelben
A Liebherr, mint a hűtés specialistája, meglehetősen sok fejlesztést és innovációt kínál, így aztán a prezentáció időkorlátai nem adtak arra módot, hogy mindenről részletesen beszámoljanak a cég munkatársai. Néhány fontosabb, érdekesebb, különlegesebb funkció viszont testközelből is megismerhető volt.
Az új modellek mindegyike smart, vagy smart ready, azaz kiegészíthető az ugyanevezett smart device egységgel. Szintén minden modellre kiterjedő tulajdonság a Frost Protect funkció. Ennek a fejlesztésnek köszönhetően a készülékek akár –15 fokos külső hőmérséklet esetén is hibátlanul működnek. A hűtőtérben a NoFrost funkció +2 fokig használható, ennél alacsonyabb külső hőfoknál a készülék statikus üzemmódra vált, de továbbra is tökéletesen üzemel. Mind a négy felszereltségszintnél elérhető az egy kompresszort, de két külön hűtőkört biztosító Duo Cooling technológia is. A fejlesztés pontos hőmérséklet-szabályozást tesz lehetővé, valamint meggátolja a levegőcserét a hűtő- és a fagyasztórekesz között, ezzel megakadályozza az élelmiszerszagok átjutását és az élelmiszerek kiszáradását is. Említésre került az egyes modellekben elérhető VarioTemp funkció is, amely a fagyasztó bizonyos rekeszében négy hőmérsékleti tartományt kínál. A rész pincehidegre, normál hűtőhőfokra, BioFresh zóna hőmérsékletre állítható, illetve fagyasztóként is használható igény szerint.

A WOW élmény
Ha már roadshow, akkor legyenek show-elemek is, és hát a márkának nem is egy ilyen wow élmény jellegű technológiája van. Idesorolható például a beépíthető készülékeknél elérhető, kopogásra, mobiltelefonnal vagy akár hangvezérléssel is nyitható ajtó. Az eseményen a hangvezérlés opciót prezentálta a cég. Ha őszinték akarunk lenni, akkor viszonylag limitált azoknak az élethelyzeteknek a száma, amikor ez a megoldás tényleg hasznos. Ennek ellenére a dolog tényleg élményszámba megy, és az ember órákig el tudna vele játszani.
Másik hasonló funkció a HydroBreeze, amelyet szintén meg lehetet tekinteni működés közben. A funkció az ajtó nyitásakor hideg párát enged a frissen tartó részre, ami igencsak látványos. Gyakorlati szerepe azonban mérsékelt, mert a páratartalom-szabályozást nem ez a rendszer végzi elsősorban, hanem a készülék frissen tartó technológiája. Prezentációs tekintetben viszont ez az opció több mint wow élmény. A frissen tartó rendszerek működési mechanizmusuk miatt egyáltalán nem látványosak. A laikus felhasználó tulajdonképpen csak egy szimpla fiókot lát, és vagy elhiszi, hogy ennél többről van szó, vagy nem. A HydroBreeze viszont meggyőzően demonstrálja, hogy tényleg történik valami a frissen tartás során. Éppen ezért ez a funkció prezentációért kiált.
BluRoX, a forradalmi innováció
A roadshow alkalmával két fagyasztókészülék révén fizikai valójában is bemutatkozott a Liebherr legújabb egyedülálló fejlesztése, a BluRoX szigetelés. A megoldás a hagyományos poliuretán habtól (PU) teljesen eltérő, sokkal hatékonyabb hőszigetelési technológiát, vákuumot használ, amelyben finomra őrölt lávakőzet, az úgynevezett perlit stabilizálja a vákuumozott alkatrészt. A szigetelés csupán az ajtóban történő felhasználása azt eredményezte a két kiállított modellnél, hogy az energiabesorolás „C”-ről „B”-re változott, azaz egy osztályt javult. A technológia révén ugyanakkor az energiafogyasztási görbe kiegyenesedik, ami annyit jelent, hogy az évek során sem növekszik a készülék áramfelhasználása. A jobb hőtartás pedig a kompresszort is kíméli, így tovább javul a készülék tartóssága és nő az élettartam. A BluRoX alkalmazása kevesebb helyet is igényel, így a hasznos térfogat is növekszik a készülékeknél.
„A” energiaosztály
Természetesen a miniexpón a márka az „A” energia osztályba tartozó modelljeiből is ízelítőt adott. Jelenleg pusztán néhány márka rendelkezik ilyen besorolású hűtőszekrénnyel, így aztán mindenképpen különlegesnek számítanak az ilyen jellemzővel bíró modellek. A Liebherr az idén év végéig vásárolt „A” energiaosztályú kombinált hűtőszekrényeihez pedig még 10 év garanciát is ad, amihez regisztrálni sem kell a vásárlóknak. Az energiafogyasztással kapcsolatban egyébként nem ez az egyetlen promóciója a márkának. Energiabónusz néven pénzvisszafizetési akcióval is támogatja a cég a hatékony készülékek vásárlását. 2023. 03. 01. és 2023. 08. 31. között az akcióban részt vevő „A” energiaosztály-besorolású modelleknél 60 ezer, a „B” és „C” osztályba tartozó típusoknál 40 ezer, míg a „D” osztályba sorolt készülékeknél 20 ezer forint visszajár a vételárból.

A promócióban részt vevő modellek listája és részletes információ az akcióról a Liebherr wedoldalán olvasható.