Kedvező kilátások a MediaMarkt-nál

2023. szeptember 06.
Tech village Rotterdam

A Ceconomy AG , a Mediamarkt Saturn anyavállalata közzétette a harmadik pénzügyi negyedévre (április-június) vonatkozó adatokat, az 1026 üzletében 43 000 munkatárssal és 2,5 millió négyzetméternyi eladótérrel rendelkező kereskedelemi lánc az előző év azonos időszakához képest 7,4 százalékkal növelve az értékesítést 4,52 milliárd euró árbevételt ért el. Összességében azonban az eladások enyhén, 2,8%-kal csökkentek, elsősorban a német és kelet-európai piacok gyengélkedése miatt. A Ceconomy és a MediaMarktSaturn online üzletága 947 millió eurós árbevételt ért el a 3. negyedévben ezzel 11%-kal elmaradt az előző évitől. A teljes értékesítés online részesedése ezért csökkent, 22,9 százalékról 20,4 százalékra. Jól teljesített viszont a Marketplace platform amely jelenleg Németországban, Ausztriában és Spanyolországban működik, és 121%-os árbevétel-növekedést tudott elérni a 3. negyedévben. A MediaMarkt piactér hamarosan tovább bővül Hollandiában és Olaszországban is elindul, valamint kínálat is szélesedik. 2023 júliusának végén a cégnek már mintegy 1060 viszonteladója volt, összesen csaknem 1,2 millió termékkel a platformján. A 3. negyedévben a teljes árbevétel 6,5%-ának megfelelő 302 millió eurós árbevétel realizált a Services & Solutions üzletág. Ebben a szegmensben a növekedés motorját a kiskereskedelmi média, azaz az  e-kereskedelmi platformok márkáknak illetve harmadik feleknek történő felület értékesítése, illetve a garanciahosszabbítások jelntették. 2022/23 első kilenc hónapjában a Services & Solutions bevétele 8,5%-kal, mintegy 1 milliárd euróra nőtt. A Mediamarkt tervei szerint 2026-27-ig a sajátmárkás termékek értékesítési részarányát 2,3-ról 5%-ra növeli, a már most is jelentős online piaci részesedését 30%-ra növeli (jelenleg 25%), a hűségkártya-tulajdonosok számát pedig 24 millióról 50 millió tornázza fel.

További híreink

Tisztaság a Kärchertől

A Kärcher nemrég bemutatta VCH 4 UVClean nevű matractisztítóját, amely újszerű megoldást kínál a matracokban található allergének, baktériumok és...

Új kávégépek a Jurától

A Jura négy új kávégépet is bemutatott. A második generációs Z10 ötvenegy specialitást kínál, a két precíziós őrlővel ellátott J10 ikergép különböző...

Forradalmi újítás a bőrápolásban

A Shark bemutatta CryoGlow néven első bőrápolási termékét – egy LED-es arcmaszkot. A maszk integrált hűtéssel rendelkezik a szemkörnyéken, és egyben...

Papírszerű élmény a TCL-től

A TCL NXTPAPER 11 Plus nevű táblagépe a fókuszált, tudatos képernyőhasználatot támogatja – ideális diákoknak, művészeknek vagy jegyzetelőknek, akik...

Porszívótól a luxusautóig

A porszívóról ismert kínai gyártó, a Dreame bejelentette, hogy Dreame Auto néven belép a teljesen elektromos luxusautó piacra, az első modell...

Új trend az európai mosási szokásokban

Az Electrolux nemrég végzett kutatásából – az immár ötödik éve publikált „Igazság a ruhaápolásról” – kiderült, hogy Európa-szerte egyre gyakoribb a...

További rovatainkból:

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató