A FAST DAY a cseh központú Fast évente sorra kerülő saját rendezésű szakmai kiállítása. A Prágában lebonyolított eseményre idén lapunk is meghívást kapott. Az október elején lezajlott kétnapos expó pedig méretét, volumenét és jelentőségét tekintve is messze túlszárnyalta előzetes várakozásainkat.
Nagy cég, na de ennyire…
A Fast széles, Sencor, Philco, Fieldmann, Yenkee, Buxton, Lamart és Sodastream brandeket is felölelő márkaportfoliója, a cég magyar piacon betöltött szerepe, a háztartási kisgép szegmensben elért komoly pozíciói, valamint a vállalat folyamatos bővülő és megújuló termékválasztéka alapján is komoly piaci szereplőnek számít. Az 55 országban jelenlévő vállalat cseh anyacége pedig hazai pályáján még kiskereskedelmi bolthálózatot is üzemeltet. Nem meglepő módon, így a céget a cseh műszaki kereskedelem egyik legmeghatározóbb résztvevőjeként tartják számon. Mindezekből kiindulva, már előzetesen is várható volt, hogy a Fast által rendezett kiállítás nem a jelentéktelen kategóriába fog tartozni.
Ennek ellenére a prágai Letňanyban található PVA EXPO PRAHA kiállítási központ legnagyobb pavilonjában, 5000 négyzetméteres kiállítói terülten megrendezett, hetvennél is több márkát számláló kiállítás felülmúlta a várakozásokat. Nem csak méretében és a kiállítók sokszínűségében, de a minőségi megjelenés, az igényes és tartalommal megtöltött standok és installációk tekintetében is magas színvonalat képviselt az expó, amely magas fokú szakmaiságról is tanúbizonyságot tett. Ráadásul a rendezvény már messze túlmutat a cseh piac határain. A magyar mellett Európa számos további országából, sőt az MEA régióból is érkeztek szakemberek, mintegy 2000 főre emelve a szakmai látogatók számát.
Szezon előtt
Több szempontból is párhuzamot lehet vonni a berlini IFA kiállítás és a FAST DAY között, sőt talán nem túlzás a prágai expót Kelet-Európa IFA-jaként aposztrofálni. A FAST DAY koncepciója mindenképpen az edukáció és partnerkezelés előremutató, példaértékű magasiskolája. Az őszi esemény, ahogyan az IFA is a kereskedelem számára legfontosabb időszakok, a Black Friday, illetve a karácsonyi szezonra történő felkészülés egyfajta megalapozása is. A kiállított termékek és újdonságok, az innovációk, fejlesztések és technológiák részletes bemutatása ugyanis nagyban hozzájárulhat a kereskedők versenyképes termékválasztékának kialakításához, a szezon értékesítési lehetőségeinek kiaknázásához. Mindez hazai viszonylatban is igaz, hiszen a rendezvény során a Fast hazai munkatársai, a magyar piac vonatkozásában releváns információkkal is kiegészítették a látottakat.
Még mindig fejlődő platform
A tulajdonképpen partnertalálkozó koncepcióból kifejlődött FAST DAY egyre nagyobb jelentőséggel bír nemcsak a cseh piac, hanem az egész európai és közel-keleti régió számára is, különösen a világjárványt követő években. Az esemény mind inkább olyan központtá válik, amely ösztönzi az innovációt, és lehetővé teszi a vállalatok és márkák számára, hogy bemutassák élvonalbeli termékeiket. Minden évben új perspektívákat kínál a fogyasztói elektronika jövőjéről, és meghatározza azokat a trendeket, amelyek befolyásolják a modern technológia felhasználási lehetőségeit.
És még
Természetesen a program nem csak szakmai elemeket tartalmazott, a szervezők a magyar résztvevők kikapcsolódásról is gondoskodtak. Így a jelenlévőknek lehetőségük nyílt a híres Strahoc könyvtár privát látogatására a strahovi premontrei királyi kanonokságnál. Valamint ízelítőt kaphattak a tradicionális cseh gasztronómiából is, beleértve a sörfőzdéiről méltán híres ország hagyományos italát is.
További rovatainkból:
26 év után
A Haier immár tizenhat egymást követő évben a világ vezető háztartásigép-márkája, folyamatosan megőrizve első helyét a globális piacon. A vállalat...
Szeress bele az új konyhádba!
Jövő tavasszal immár 15. alkalommal kerül megrendezésre a Konyhakiállítás Budapesten. A lakásfelújítás, háztartási gép vásárlás előtt állók ismét 3...
Okosak, szépek és még sütni is tudnak
Piaci elemzések szerint a beépített sütők globális piacának értéke 2024-ben 3636 millió amerikai dollárt ért el, ami megközelítőleg 5 százalékos...
Trendi az egészség
Az Airfryer vagy forrólevegős sütők egy viszonylag fiatal, de annál sikeresebb termékcsalád. Nálunk alig több mint tíz éve kezdtek el hódítani és ez...