Idén 13. alkalommal került megrendezésre Magyarország mérvadó konyhatematikájú rendezvénye, a Konyhakiállítás. Az eseménynek ezúttal is a budapesti Papp László Sport Aréna adott otthont. A március 3–5. között lebonyolított expó történetének egyik legsokoldalúbb arcát mutatta meg idén, a hatalmas érdeklődés övezte kiállítás pedig nemcsak a nagyközönség, de a hazai háztartásigép-piac számára is tartogatott számos újdonságot, érdekességet.

Sokoldalúság
Talán az eddigi legsokoldalúbb Konyhakiállítás volt az idei. Tulajdonképpen a konyha teljes spektruma felvonult az expón a padlóborítástól, a háztartási kis- és nagygépeken, a konyhabútoron keresztül egészen a konyhafelszerelésig és kiegészítőkig. Ugyanakkor tematikáját tekintve is változatos képet mutatott a rendezvény. Az innováció, a környezet- és energiatudatosság éppúgy megjelent, mint a dizájn és a praktikum.
Mindez pedig fogyasztható köntösben került prezentálásra. A megalomán hatalmas felépítmények helyett a funkcionális standok váltak jellemzővé, a háztartásigép-márkák arculati dominanciáját pedig a sokoldalúság váltotta fel. Abban, aki korábban is felkereste már a rendezvényt, ez kelthetett némi hiányérzetet, főként, ha a háztartásigép-piacon érintettről van szó. És való igaz, önálló standdal az elmúlt évekhez képest kevesebb márka jelent meg, de a konyhastúdiók révén azért a háztartásigép-brandek jelentős része képviseltette magát idén is. Arról nem is beszélve, hogy például a Haier itt debütált a nagyközönség számára, de viszonylag új piaci szereplőként és új kiállítóként találkozhattunk az Aenóval vagy a Cosorival is, és első alkalommal vett részt az eseményen a MediaMarkt is.
Hatalmas érdeklődés
Az idei rendezvényt mind szakmai, mind látogatói oldalon igen nagy érdeklődés övezte. A szakmai érdeklődők zöme a kiállítás nyitónapján kereste fel a rendezvényt, de szombaton és vasárnap is össze lehetett futni a műszaki kereskedelemből ismert arcokkal. A háztartásigép-piac szinte teljes vertikuma megjelent az eseményen, gyártók, márkák, kereskedők, nagykereskedők és kisebb független üzletek képviselői is tiszteletüket tették az ország számos pontjáról. Ráadásul közülük sokan igen hosszú időt szántak a kiállító partnereikre.
Tekintve, hogy a péntek munkanap, az igazából meglepő, hogy a nagyközönség soraiból már az első napon is szép számmal akadtak látogatók. A szombat pedig minden várakozást felülmúlt a belépőszám vonatkozásában. Szinte nyitástól zárásig hömpölygő tömegek lepték el a standok közötti közlekedőfolyosókat és rohamozták meg a standokat. Több kiállítónál lehetőség volt vásárlásra is, az emberek pedig nem is voltak restek megragadni a lehetőséget. Így aztán volt példa a rögtönzött pénztárnál kígyózó sor kialakulására, de arra is, hogy valakinek elfogyott a készlet, és már csak megrendelést tudott felvenni. A zárónap valamivel visszafogottabb volt, de vasárnap még a zárás előtt néhány órával is sokan voltak a rendezvényen.
Az újdonságok éve
Az idei expó több tekintetben is újdonságokkal várta az eseményre kilátogatókat. A készülékeket érintő vadonatúj innovációk mellett speciális technológiai megoldásokkal és különleges dizájnkoncepciókkal is találkozni lehetett. De a Konyhakiállításon idén először megjelenő kiállítóból sem volt hiány, amelyek között olyan is akadt, amely nemcsak a rendezvényen számított újnak, hanem a piacon is.
Nézze meg a Konyhakiállításról készített videónkat is!
Idén először jelent meg az eseményen a MediaMarkt. A kereskedő a vásárlói döntésekben egyre nagyobb szerephez jutó energiahatékonyság mentén kapcsolódott a rendezvényhez. A vállalat számára is stratégiai alappillérnek számító szempont alapján összeválogatott készülékkollekció pedig igazi profizmusról tanúskodott. A cég standján kiállított készülékek a magyar piacon elérhető leghatékonyabb modelleket vonultatta fel, ízelítőt adva az energiatakarékosság kiemelkedő alternatíváiból.

Energiahatékonyság mentén jelent meg a MediaMarkt
Bemutatkozott a nagyközönség számára az Aeno is. A márka két éve indult útjára, és elsősorban a háztartási kisgépek szegmensében van jelen termékeivel, de kínálatában olyan termékek is megtalálhatók, mint például az okosfűtőtest. A készülékeiben innovatív megoldásokat alkalmazó brand választékából hatalmas sikert aratott a rendezvényen egyik turmixgépük, amely melegítőkomponense révén akár leves készítésére is alkalmas. A nagyfokú érdeklődésben az is közrejátszott, hogy a készülék nyújtotta előnyöket a gyakorlatban is meg lehetett tapasztalni. A puding próbája pedig az evés…

Új kiállítóként debütált a kisgépekre specializálódott Aeno

Közösséget is épít a Cosori
Gyakorlati bemutatóval igyekezett növelni a márka- és termékismertséget a Cosori. Az idehaza egy éve megjelent brand számos piacon szerzett már elismerést a forró levegős sütők specialistájaként, és hasonló babérokra tör Magyarországon is. Az egy termékkörben érintett márka széles termékválasztékot vonultat fel, amelyben több színváltozat, forgókosaras és smart modellek is megtalálhatók. Az okosverzióhoz tartozó applikáció önmagában is számos receptet kínál, de a forgalmazó célkitűzései között a közösségépítés is szerepel, amely lehetőséget teremt a felhasználók számára, hogy megosszák receptjeiket és tapasztalatokat cseréljenek egymással.
A Philips „öreg motorosnak” számít a Konyhakiállításon. Megjelenésén ezúttal sem sokat változtatott, a bemutatott termékek gerincét pedig a padlóápolási termékek, a kávéfőzők, a kézi gőzölők és a forró levegős sütők jelentették. Utóbbi szegmens vonatkozásában a márka a kategória megteremtője, hiszen az első ilyen készüléket a világon a Philips dobta piacra. Így aztán nem meglepő, hogy igen széles választékkal rendelkezik a termékkörben, és több innovatív megoldást is kínál. Ilyen az a modellváltozat is, amely szenzorok segítségével a készülékbe helyezett étel súlyát is képes érzékelni, és ahhoz állítani a hőmérsékletet, valamint az elkészítési időt.

Az ételek súlyát is érzékeli a Philips forró levegős sütője

Különleges beépített kávéfőző a Technolivingtől
Különleges beépített kávéfőzőt mutatott be a kiállításon a Technoliving. A készülék úgy néz ki, mint egy hagyományos vízcsap, legalábbis, ami látszik belőle, maga gép ugyanis a pult alá beépítve kerül elhelyezésre. A szuperprémium kategóriába pozicionált készüléknek nincs kezelőpanelje, minden applikáción keresztül állítható. Ezen belül viszont számos opció áll rendelkezésre. Lehetőség van a kávéital kiválasztására, a kávéfajta-választásra, de még arra is, hogy a tejes italok állati eredetű tejjel vagy növényi tejitallal készüljenek. A márka ráadásul olyan saját kávébabot is kínál a kávéfőzőhöz, ami sehol máshol nem érhető el. A készülék egyébiránt nem csak kávéfőzésre képes, víz vagy akár narancslé is folyhat a csapján keresztül.
A Konyhakiállításon mutatkozott be a Haier, amelynek termékei április közepétől lesznek elérhetők a hazai piacon. A márka bevezetése néhány évvel ezelőtt már terítéken volt, azonban akkor a Candy Hoover felvásárlással kapcsolatos integráció még háttérbe szorította a Haier hazai piacra dobását. Most viszont komoly tervekkel és impozáns kínálattal indul a brand a vásárlók kegyeiért folytatott küzdelemben. A cég minden háztartásinagygép-kategóriában kínál modelleket, amelyeket többek között olyan fejlett technológiák jellemeznek, mint a mesterséges intelligencia. A felső kategóriába pozicionált márka termékei felszereltség, technológia, dizájn és minőség tekintetében is méltó kihívói lehetnek a versenytársaknak.

Prémiumkészülékekkel lép piacra a Haier

Innovatív megoldásokkal érkeznek az új Bosch sütők
Tavaly az IFA-n mutatták be elsőként, alig néhány hónappal később pedig már a Konyhakiállításon is találkozni lehetett a Bosch új sütősorozatával. A márka Accent Line sorozatához tartozó modellek olyan fejlesztéseket kínálnak, mint az Airfry funkció vagy a sütőben készülő étel barnultságát érzékelő kamerarendszer. A széria melegítő fiókját pedig légkeveréses sütésfunkcióval is felszerelték, így aszalásra vagy csokoládéolvasztásra is használható. A sorozat új kijelzőt, illetve kezelőfelületet is kapott, amely az intuitív vezérlés mellett grafikus megjelenítésre is alkalmas.

A csúcstechnológiát ötvözi a kiemelkedő esztétikummal a Samsung Bespoke
A Samsung a Bespoke termékvonallal jelent meg az idei kiállításon. A sorozat egyik kiemelkedő darabja az idehaza tavaly decemberben piacra dobott Bespoke sütő, amely Dual Cook Steam funkcióval is rendelkezik. A Dual Cook rendszer, vagyis a sütőtér elválasztási lehetősége már önmagában is különleges funkció, hiszen a megoldás révén egyszerre két különböző hőmérsékleten is lehet vele sütni. Erre pakolt most rá a márka az új fejlesztéssel, ami már azt is lehetővé teszi, hogy két különböző sütési módot alkalmazzon a felhasználó. Így egy időben lehet a készülékkel például hagyományos módon sütni és gőzpárolni.