A tartósan szélsőséges forróság nem csak a hőmérő higanyszálát tornázta fel, hanem az online vásárlási lázat is. A júliusi kánikulában a ventilátorok, mobil klímák és légkondicionálók értékesítése rekordokat döntött a Pepita.hu adatai szerint. A cég raktára és a logisztikai részlege ebben az időszakban a karácsonyi szezon szintjét is elérte.
Klímák, ventilátorok…
A mobil klímák, ventilátorok, légkondicionálók és a léghűtők voltak július első két forró hetének sztárjai a Pepita.hu értékesítési adatai szerint. A “hűtés” termékkategóriában 12-szeresnél is nagyobbat nőtt az értékesítés 2023. július első feléhez képest, igaz, maga a kínálat is jelentősen bővült az elmúlt évben. Értékesítési darabszám alapján pedig a valamivel alacsonyabb kosárértéket jelentő ventilátor uralta a mezőnyt, július első két hetében tavalyi év ugyanezen időszakához képest duplázott a Pepita.hu, ami az idei teljes június tízszerese.
Nagyobb költés
Az eredményekből az is kiderült, hogy a vevők átlagosan többet költöttek idén a hűtés kategóriában. A Pepita.hu adatai szerint a mobil klímák átlagos eladott ára 60.800 forint (ez átlagosan 32% emelkedést jelent a vevők költésében), a ventilátoroké 15.340 forint (átlagosan 38% emelkedés a vevők költésében). A léghűtők és ventilátorok esetében megfigyelhető az a trend, hogy a vevők nem egy konkrét márkát keresnek, nyitottak akár a piacon kevésbé ismert márkák termékeire is.
Logisztikai kihívás
Mindezekkel együtt a júliusi forróság felfűtötte a Pepita.hu raktár- és logisztika részlegeit is. A cég a túlóra és a szabadságok újratervezése mellett mindent megtesz annak érdekében, hogy a vevők számára tartani tudják az elvárt szolgáltatási színvonalat.
És még…
A Pepita.hu közleménye alapján jelentősen nőtt az érdeklődés a medence kategóriában és az árnyékolás területén, ahol a napernyők és napvitorlák emelkedtek ki. Nagyot nőtt a párakapu és párafüggöny eladás is, valamint az öntözés területén is növekedést könyvelhetett el a cég, ahol az öntözésvezérlők teljesítettek a legjobban.
„Kiemelkedik a magasabb kosárértéket jelentő mobil klímák értékesítése, amiből nagyjából az idei június mennyiségének ötszörösére nőtt július első két hetében a kereslet, és ez a hónap végére várhatóan felmegy tízszeres növekedésre.”
Dorcsinecz József,
a Pepita Group Zrt. vezérigazgatója
„Idén július 1-je és 15-e között átlagosan 31.800 forintért adtunk el terméket hűtés kategóriákban, ez több mint a duplája a 2023. július 1-15. időszak átlagos termékeladás árának, azaz ennyivel költöttek átlagosan többet a vevők. Ez részben annak köszönhető, hogy kiépítettük kínálatunkban a légkondicionálók kategóriát, ami erősen tolja felfelé az átlagot. Másrészt a korábban is futó kategóriák esetében is átlagosan többet költöttek a vevők idén, hiszen sokat változott és bővült a termékportfólió is az elmúlt évben. Bekerült több, drágább termék is, amire volt kereslet is.”
Papp Máté,
a Pepita Group Zrt. marketplace igazgatója
„A július karácsonyt hozott, olyan szinten gondoskodunk a rendelések teljesítéséről, mint az év végi hajrába, ami nem könnyű a nyári szabadságokkal megtűzdelt időszakban.”
Haraszti Tamás
a Pepita Group Zrt. raktárvezetője
További rovatainkból:
Az ország boltja
Az Árukereső.hu 2011 óta töretlenül keresi a legkiválóbb minőségű szolgáltatást nyújtó webáruházakat a vásárlók szavazata alapján. Így idén 14....
72 másodpercenként vásárlás
Egyre sikeresebb a Pepita Group Zrt. az online kereskedelemben A Pepita Group Zrt. sajtóközleménye szerint a hazai bruttó forgalma több mint 24...
IFA 2024 I. rész
Videók - IFA 2024 I. rész A fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...
IFA 2024 II. rész
Videók - IFA 2024 II. részA fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...